۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۲۵
کد خبر: 82754788
T T
۰ نفر
مجموعه وزارت بهداشت با تمام امكانات در مناطق زلزله زده به مردم خدمات رسانی می كند

كرمانشاه- ایرنا- قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: این وزارتخانه با استقرار امكانات، تجهیزات و نیروی متخصص مورد نیاز در مناطق زلزله زده استان كرمانشاه به مردم خدمات رسانی می كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج حریرچی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان موقت سرپل ذهاب در جمع خبرنگاران افزود: این بیمارستان با تلاش جهادگران عرصه سلامت استان كرمانشاه آماده خدمات رسانی شد.
وی اظهار كرد: این بیمارستان 50 تختخوابی دارای 6 بخش، 2 اتاق عمل، چهار تخت آی سی یو و سی سی یو و هشت تخت زایمان است.
به گفته او، این بیمارستان قابلیت ارتقا به 16 تخت سرپایی را دارد.
وی اظهار كرد كه این بیمارستان روزانه جوابگوی چهار هزار نفر از مردم منطقه است.
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: بیمارستان موقت سرپل ذهاب اكنون بخش دیالیز ندارد و در بیمارستان قصرشیرین مستقر است كه این بخش را تا سه هفته آینده در بیمارستان سرپل ذهاب مستقر خواهیم كرد.
حریرچی همچنین افزود: كلینیك تخصصی سرپل ذهاب را نیز تا 2 هفته آینده تكمیل می كنیم.
وی اظهار كرد كه تمام شرایط از نظر پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت در سرپل ذهاب آماده خدمات رسانی است.
وی گفت: ادعا نمی كنیم كه مردم هیچ مشكلی ندارند و در شرایط ایده آلی هستند اما مجموعه وزارت بهداشت به دنبال ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم مناطق زلزله زده است و نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده نیز حضور دارد و به صورت مستمر مشكلات را پیگیری و رصد می كند.
قائم مقام وزیر بهداشت در ادامه انتقال سریع مصدومان به مراكز درمانی و اینكه كسی در حین انتقال فوت نكرد را تجربه منحصر به فردی در دنیا دانست و گفت: این تلاش همكاران بخش بهداشت و درمان در زلزله اخیر موجب تعجب نماینده صلیب سرخ جهانی شد.
حریرچی، همچنین آماری در مورد وضعیت خدمات رسانی در مناطق زلزله زده استان كرمانشاه ارائه كرد و افزود: در این زلزله یك هزار و 830 عمل جراحی، 14هزار و 692 پذیرش و سه هزار و 962 بستری و ترخیص انجام شد.
به گفته او، اكنون تنها 221 نفر از مصدومان حادثه زلزله در مراكز درمانی بستری هستند.
وی با اشاره به اینكه در روزهای اول زلزله تمام خدمات بهداشتی و درمانی به صورت كاملا رایگان انجام می شد، گفت: اكنون سازمان بیمه خدمات درمانی در منطقه مستقر شده و در كمترین زمان دفترچه درمانی صادر می كند و پذیرش در مراكز درمانی با دفترچه و به صورت رایگان انجام می شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 كیلومتری بخش ازگله، 32 كیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه تاكنون 569 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یك هزار و 930 روستای استان كرمانشاه خسارت وارد كرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسكونی شهری و روستایی نیز آسیب كلی و جزئی دیده است.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
۰ نفر