۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۳۰
کد خبر: 82754794
T T
۰ نفر
جشن ميلاد پيامبر اسلام(ص) وامام جعفر صادق(ع) در پكن برگزار شد

پكن - ايرنا - مراسم جشن ميلاد رسول گرامي اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور ايرانيان مقيم چين و با همت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در پكن برگزار شد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علي اكبر عطاران سخنران اين مراسم كه امشب در سالن اجتماعات سفارت جمهوري اسلامي ايران در پكن برگزار شد با تبريك 17 ربيع الاول و سالروز ولادت با سعادت نبي مكرم(ص) اسلام و ششمين پيشواي شيعيان جهان امام جعفر صادق(ع)، اين عيد بزرگ را براي تمام مسلمانان جهان داراي اهميت ويژه دانست.
وي با استناد به آيات قرآن به تشريح ابعاد شخصيتي و وجودي پيامبر گرامي اسلام پرداخت و برخي از فضائل و مناقب آخرين فرستاده الهي را يادآور شد.
حجت الاسلام عطاران با اشاره به خصوصيات و ويژگي هاي پيامبر(ص) گفت: بسياري از خصوصيات پيامبر(ص) بر ما پوشيده است و بايد با تدبر در قران و مطالعه كتب، به ويژگي هاي آخرين فرستاده خداوند رسيد.
او رعايت سيره نبي اكرم در جامعه را ضروري دانست و گفت: بهترين هديه امشب به مسلمين، رعايت رفتارهاي پيامبر در زندگي است.
وي با اشاره به زنده به گور كردن دختران در دوران جاهليت گفت: پيامبر(ص) در جامعه اي الگوه بودن و اسوه بودن را به نمايش گذاشت كه در پايين ترين سطح اجتماعي بودند.
حجت الاسلام عطاران افزود: جميله المعاشره و خوش برخورد، متواضع، همنشين با فقرا، عيادت از بيمار، آغازگر سلام، پرهيز از عيب جويي و ثناگويي از جمله مشخصات پيامبر(ص) بود.
اين مراسم با مولودي خواني يكي از ايرانيان مقيم چين در وصف و منقبت پيامبر اكرم(ص) ادامه يافت كه استقبال حاضران را در پي داشت.
بخش پاياني مراسم جشن ميلاد نيز به اهداي جوايز به برگزيدگان مسابقه اي كه در ارتباط با پيامبر شناسي برگزار شد اختصاص داشت.
**آساق**1904**1590
انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان