۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۳:۲۶
کد خبر: 82755055
T T
۰ نفر
كره جنوبی: پیونگ یانگ دارای فن آوری موشك اتمی نیست

پكن-ایرنا- 'كانگ كیونگ وا' وزیر خارجه كره جنوبی می گوید: برخلاف ادعاهای كره شمالی ، این كشور كماكان موفق به دستیابی به فن آوری موشكی اتمی نشده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ از كره جنوبی، وی تصریح كرد كره شمالی به سرعت در این زمینه پیشرفت می كند اما هنوز فن آوری را كامل نكرده است.
وی با اشاره به پرتاب یك فروند موشك دوربرد قاره پیمای مدل 'هوا سونگ ـ 15' كره شمالی در هفته گذشته خاطرنشان كرد: اگر بخواهیم بگوییم كره شمالی در ساخت موشك های اتمی پیشرفت های سریع و زیادی داشته است، باید این را تایید كنیم كه چنین اقدامی صورت گرفته است اما به رغم این تحولات، پیونگ یانگ هنوز این فن آوری را كامل نكرده است و باید برای مهار این كشور و جلوگیری از این اقدامات تلاش ها را افزایش داد.
وزیر خارجه كره جنوبی در مصاحبه با سی ان ان نیز گفت: كره شمالی هنوز وارد مرحله نهایی نشده است اما به شدت برای رسیدن به این فن آوری و در اختیار گرفتن آن تلاش می كند.
وی درباره تغییر رژیم در كره شمالی گفت كه در شورای امنیت برای فشار و تحریم بیشتر علیه این كشور اتفاق نظر وجود دارد اما موضوع تغییر حكومت روی میز گفت و گوها نبوده است.
وی گفت كه ما به دنبال تغییر رژیم و سیاست خصمانه علیه این كشور نیستیم و همه تلاش ها روی این است كه این كشور فاقد سلاح اتمی بشود.
برخلاف این نظر، كره شمالی تحریم ها و راهبردهای فشار نظامی و اقتصادی آمریكا، كره جنوبی و ژاپن علیه خود را یك سیاست خصمانه توصیف كرده و برای همین گفته است تا این راهبردها وجود دارد، وارد گفت وگو نخواهد شد.
وزیر خارجه كره جنوبی در شرایطی بر بهبود روابط دو كره و وحدت دو كشور تاكید می ورزد كه جنگنده های این كشور و بمب افكن های آمریكا در شبه جزیره كره تمرینات شبیه سازی پرتاب بمب را انجام داده اند.
كانگ گفت : برای كشورش جنگ یك فاجعه است و قابل تصور نیست و كل اقتصاد بازاری را كه كره جنوبی ایجاد كرده است، از روی زمین محو خواهد كرد.
همزمان 'مون جایه این' رییس جمهوری كره جنوبی هم گفته است كه كره شمالی روز تیغه ای از یخ نازك حركت می كند اما هنوز امیدهایی برای وحدت صلح آمیز و پایان دادن مسالمت آمیز به بحران وجود دارد.
وی در ملاقات با شماری از رهبران مذهبی در كره جنوبی گفت كه روابط دو كره در شرایط خوبی قرار ندارد و می توان با هوشیاری این بحران را به فرصت تبدیل كرد.
شبك**آساق**231**1904**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی