۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۷
کد خبر: 82756120
T T
۰ نفر
كوهنوردان مشهدی در ارتفاعات اشترانكوه اسیر طوفان شدند/ 8 نفر همچنان مفقود

مشهد- ایرنا- رئیس هیات كوهنوردی خراسان رضوی گفت: گروه 15 نفره كوهنوردان مشهدی در مسیر برگشت از ارتقاعات اشترانكوه لرستان گرفتار برف و بوران شدند و طبق اطلاعات رسیده 8 نفر آنان مفقود هستند.

احمد زحمتكش روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: كوهنوردان مشهدی 14 آذرماه صعود خود به ارتفاعات اشترانكوه را آغاز كردند كه در این برنامه سه نفر از آنان به عنوان پشتیبان در ورودی ارتفاعات استقرار یافته و 12 نفربه این ارتفاعات صعود كردند.
وی بیان كرد: متاسفانه در مسیر برگشت، كوهنوردان دچار طوفان، برف و بوران شده و مسیر خود را گم كردند كه عملیات جستجو از شب گذشته برای نجات این كوهنوردان توسط جمعیت هلال احمر و اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشكی لرستان توسط 2 بالگرد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی خاطر نشان كرد: طبق آخرین اطلاعات رسیده تاكنون چند نفر از كوهنوردان پیدا شده و به بیمارستان منتقل شده اند كه حال یك نفر از آنان وخیم است.
به گفته وی، هشت نفر از كوهنوردان این تیم نیز همچنان مفقود هستند.
این در حالی است كه معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی لرستان گفت: یك نفر از كوهنوردان مشهدی نجات یافته كه به بیمارستان شهید ولیان الیگودرز منتقل شده اما به دلیل سرمازدگی جان باخته است.
دكتر پیمان استركی افزود: هشت كوهنورد مفقود شده شامل سه زن و پنج مرد هستند و عملیات جستجو برای نجات همه كوهنوردان مشهدی ادامه دارد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132