۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۳
کد خبر: 82756207
T T
۰ نفر
امام جمعه همدان: طرح انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی شكست می خورد

همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ضمن محكوم كردن اقدام رئیس جمهوری آمریكا در به رسمیت شناختن قدس شریف به‌ عنوان پایتخت رژیم‌ صهیونیستی، گفت:‌ بی تردید نقشه دشمنان در اجرای این طرح با هوشیاری جهان اسلام شكست می خورد.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی(ره) همدان، افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب، در طول عمر انقلاب اسلامی، دشمنان بدترین نقشه های شوم را طراحی كردند كه همه آنها به شكست انجامید و موجب شد دشمنان ضعیف تر و انقلاب اسلامی قوی تر شود.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام با حماقت خود گروه تروریستی داعش را به عنوان دولت اسلامی عراق و شام ایجاد كردند كه توطئه ای بسیار خطرناك بود و با حمایت های استكبار جهانی تعداد زیادی از سراسر جهان جذب این گروه تروریستی شدند.
آیت الله طه محمدی اضافه كرد: خداوند سرمایه گذاری عظیم استكبار جهانی بر روی این گروه تروریستی را چنان برهم زد كه مستكبران از شدت حسرت از آنجا ناامید شدند و به اقدام اخیر مبنی بر به رسمیت شناختن قدس شریف به‌ عنوان پایتخت رژیم‌ صهیونیستی روی آوردند.
وی اظهار كرد: رسوایی و غائله داعش هنوز تمام نشده بود كه دشمنان اسلام بحث جدایی اقلیم كردستان عراق و بعد از آن غائله استعفای نخست وزیر لبنان را به راه انداختند و حالا كه راه به جایی نبردند، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا، موضوع انتقال سفارت این كشور از تل آویو به بیت المقدس را مطرح كرد كه اوج نادانی دشمنان اسلام را نشان می دهد.
وی تصریح كرد: مسلمانان اجازه نخواهند داد بخشی از پیكره جهان اسلام از آن جدا شود و نه تنها كشورهای مسلمان بلكه بسیاری از كشورهای غیر مسلمان نیز در محكومیت این اقدام واكنش نشان داده اند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته همدان بر مبارزه عادلانه با انواع فسادهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه اسلامی تاكید كرد.
جعفر ورزنده ادامه داد: اشاعه انواع فساد و بدببین كردن مردم و عادی سازی این فسادها در جامعه از مهمترین نقشه های دشمنان است كه باید مسئولان مربوطه بدون تعارف و محافظه كاری با خاطیان برخورد كنند.
وی تاكید كرد: مسئولان نظام در ساده زیستی، از زندگی رهبر معظم انقلاب الگو بگیرند و از اشرافی گری دوری كنند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مردم مصیبت دیده در زلزله كرمانشاه را همچون پدری مهربان در آغوش می گرفتند و پای درد و دل این مردم می نشستند كه این باید برای سایر مسئولان هم الگو باشد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریكا روز چهارشنبه هفته جاری در سخنانی در كاخ سفید با یادآوری اینكه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم كه آماده شود تا انتقال سفارت آمریكا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز كند.
دونالد ترامپ سپس فرمان اجرای شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا كرد.
قدس كه مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش جدایی ناپذیر فلسطین و یكی از مهمترین اماكن سه گانه مقدس اسلامی است و جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان دارد.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می شود، اقدام آمریكا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشكار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال گذشته میلادی، قطعنامه ای تصویب و تاكید كرد كه 'هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینكه طرف ها در مذاكرات بر سر آن به توافق برسند.'
1181/2087/2090
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا