۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۶:۰۹
کد خبر: 82756710
T T
۰ نفر
كره شمالی: محاصره دریایی از سوی آمریكا به منزله اعلان جنگ است

پكن-ایرنا- كره شمالی روز شنبه هشدار داد اگر آمریكا به دنبال محاصره دریایی این كشور باشد، آن را به منزله اعلان جنگ تلقی خواهد كرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی، كره شمالی بر این باور است آمریكا به بهانه پرتاب یك موشك دوربرد قاره پیمای این كشور در هفته گذشته و توسعه برنامه موشكی بالستیك كره درصدد محاصره دریایی پیونگ یانگ است.
پس از آزمایش موشك قاره پیمای كره شمالی در ماه گذشته میلادی، ركس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریكا خواستار مسدود كردن همه مسیرهای دریایی انتقال كالا به كره شمالی و از این كشور به مقاصد دیگر شد.
همزمان گزارش این خبرگزاری حاكی است در محافل مختلف كره جنوبی و آمریكا، بحث هایی درباره فشار بیشتر بر پیونگ یانگ با محاصره دریایی مطرح شده است.
خبرگزاری كره شمالی هم در گزارشی تهدید كرده است هر اقدامی از سوی آمریكا برای محاصره دریایی خلاف مقررات بین المللی است و این كشور آن را بر نمی تابد.
این گزارش به پیمان لندن و همچنین قطعنامه 3314 مجمع عمومی سازمان ملل اشاره دارد كه محاصره دریایی علیه كشوری در دوران صلح نوعی تجاوز به آن كشور است.
گزارش پیونگ یانگ می افزاید امپریالیست آمریكا اكنون از زمین، هوا و دریا، كره شمالی را زیر فشار قرار داده، تحریم هایی علیه مردم این كشور اعمال كرده و با مانورهای نظامی خود، منطقه را در آستانه جنگ قرار داده اند.
پیونگ یانگ تهدید كرده است اینطور نخواهد بود كه آنها بتوانند از این نبرد هسته ای جان سالم بدرببرند.
آساق**231*1904*شبس*1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**