۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۹:۳۳
کد خبر: 82756859
T T
۰ نفر
اعزام 60 كوهنورد لرستانی به اشترانكوه برای یافتن كوهنوردان مشهدی

خرم آباد - ایرنا - مدیركل ستاد مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به آغاز عملیات جستجو برای یافتن كوهنوردان مفقود شده در اشترانكوه گفت: 60 كوهنورد زبده لرستانی برای یافتن این كوهنوردان به منطقه اعزام شده اند.

رضا آریایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این كوهنوردان از بهترین كوهنوردان از هیات كوهنوردی و جمعیت هلال احمر لرستان از صبح امروز با روشن شدن هوا به منطقه اعزام شده اند.
وی با بیان اینكه عملیات امداد و نجات تا زمان پیدا شدن كوهنوردان مفقود در منطقه اشترانكوه ادامه می یابد، گفت: 2 فروند بالگرد در این راستا به كار گرفته شده است.
به گزارش ایرنا به رغم اعلام هواشناسی مبنی بر بارش برف و كولاك در استان های غربی كشور از جمله لرستان 15 كوهنورد مشهدی پنجشنبه شب گذشته برای صعود به اشترانكوه عازم شهرستان ازنا در استان لرستان شده بودند كه در برف و كولاك گرفتار شدند.
صبح روز گذشته(جمعه) پس از اعلام خبر گرفتار شدن تعدادی از كوهنوردان در ارتفاعات اشترانكوه لرستان، نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند كه توانستند تا پیش از تاریك شدن هوا، 6 تن از كوهنوردان را نجات دهند و اجساد 2 تن را پیدا كنند.
سرنوشت هفت كوهنورد دیگر هنوز معلوم نیست و عملیات جستجوی این كوهنوردان از صبح امروز آغاز شده است.
رضا آریایی مدیركل مدیریت بحران استانداری لرستان اعلام كرده احتمال زنده بودن كوهنوردان مفقود بسیار كم است.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان كردی