۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷
کد خبر: 82757122
T T
۰ نفر
آيت الله جنتي:آمريكا در همه‏ جناياتي كه امروز در فلسطين اتفاق مي‏افتد شريك جرم است

تهران - ايرنا - رييس مجلس خبرگان رهبري در بيانيه اي، با محكوميت اقدام آمريكا در اعلام بيت المقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي، تاكيد كرد: آمريكا و استكبار جهاني در همه‏ جناياتي كه امروز در فلسطين اتفاق مي‏افتد شريك جرم است.

به گزارش روز شنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني مجلس خبرگان رهبري، در بخشي از بيانيه آيت الله احمد جنتي آمده است: اقدام تحريك آميز و نابخردانه رئيس جمهور آمريكا مبني بر به رسميت شناختن بيت المقدس به عنوان پايتخت رژيم منحوس صهيونيستي و اعلام انتقال سفارتخانه ايالات متحده از تل آويو به قدس شريف، فتنه اي جديد و نشانگر عمق كينه دشمنان عليه اسلام و مسلمين و تضييع حقوق مردم مظلوم فلسطين است.
وي در اين بيانيه افزود: اين توطئه و تلاش پليد استكبار علاوه بر نقض صريح قطعنامه هاي بين المللي، حكايت از نقشه هاي شوم سردمداران كاخ سفيد و رژيم جعلي اسرائيل پس از شكست گروه تكفيري داعش و عدم تحقق برنامه هاي آنان در به آشوب كشاندن خاورميانه به ويژه عراق و سوريه دارد.
رييس مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: بي ترديد شيطان بزرگ، امروز با اين اقدام ابلهانه به زعم خود به دنبال تثبيت جايگاه متزلزل غده سرطاني اسرائيل است اما در واقع، گامي بزرگ براي سقوط و فروپاشي رژيم غاصب صهيونيستي برداشت و خدمتي ناخواسته به تحقق آرمان فلسطين نمود « وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ ».
آيت الله جنتي در اين بيانيه با تاكيد براينكه قدس، قبله اول مسلمانان، پاره تن اسلام است، تصريح كرد: غده سرطاني اسرائيل را تنها از طريق انتفاضه و مبارزات مردمي مي‏توان ريشه‏كن ساخت.
وي از سازمان هاي بين المللي، سران كشورهاي اسلامي و تمام وجدانهاي بيدار خواست به سهم خود در محكوميت اين عمل كينه ورزانه رئيس جمهور آمريكا اقدام كنند.
رييس مجلس خبرگان رهبري در پايان اين بيانيه اعلام كرد: آمريكا و استكبار جهاني در همه‏ جناياتي كه امروز در فلسطين اتفاق مي‏افتد شريك جرم است و امت اسلامي و آزاديخواهان جهان اين گونه اقدامات را فراموش نخواهند كرد و در آينده اي نه چندان دور باحول و قوه الهي و با تمسك به آرمانهاي امام راحل(ره) و پيروي از تدابير حكيمانه مقام معظم رهبري به صورت متحد مقابل مستكبرين، خواهند ايستاد.
به گزارش ايرنا، دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا چهارشنبه (6 دسامبر برابر با 15 آذرماه) در سخناني در كاخ سفيد با يادآوري اينكه بيت المقدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت مي شناسد، گفت: از وزارت خارجه مي خواهم كه آماده شود تا انتقال سفارت آمريكا از تل آويو به بيت المقدس را آغاز كند.
رئيس جمهوري آمريكا سپس فرمان اجرايي شناسايي بيت المقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را امضا كرد.
اين در حاليست كه شهر قدس كه مسجدالاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده بخش لاينفك فلسطين بوده و يكي از مهمترين اماكن سه گانه مقدس اسلامي به شمار مي آيد و از جايگاه و اهميت ويژه اي نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقي از نظر قطعنامه هاي سازمان ملل اراضي اشغال شده محسوب مي گردد، اقدام آمريكا در به رسميت شناختن اين شهر به عنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشكار قطعنامه هاي بين المللي است.
شوراي امنيت سازمان ملل در دسامبر سال ميلادي گذشته قطعنامه اي تصويب و تاكيد كرد كه «هيچ تغييري در مرزهاي قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بيت المقدس به رسميت شناخته نخواهد شد، مگر اينكه طرف ها در مذاكرات بر سر آن به توافق برسند.»
سيام**9314**
تنظيم: داود توسلي**
انتشار: كتايون لامع زاده
۰ نفر