۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۹
کد خبر: 82757720
T T
۰ نفر
دانش مربوط به محصولات تراریخته باید بومی سازی شود

زنجان - ایرنا - معاون علم و فناوری سازمان اطلاعات سپاه گفت: نباید به كشوری كه تولید محصولات تراریخته در آن ممنوع است بذر و سم آن وارد شود و در صورت استفاده از این محصولات دانش مربوطه باید مثل اینترنت و استارت آپ ها بومی سازی شود.

به گزارش ایرنا، سردار ناصر قره ‏باغی شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت روز شهرستان ابهر و یادواره شهدای مدافع حرم، با اشاره به نظریه های یك محقق و محصولات تراریخته، افزود: اگر بخواهیم بر دولت ها حاكم شویم باید برنفت حاكم شویم و اگر می خواهیم بر ملت ها حاكم شویم باید بر غذایشان حاكم شویم.
وی اظهار كرد: در روسیه و عربستان استفاده از محصولات تراریخته ممنوع است و در آلمان كه بزرگترین صادركننده بذر و سم این محصولات است تولید محصولات تراریخته قوانین خاصی دارد و حتما باید روی محصول، تراریخته بودن آن درج شود.
معاون علم و فناوری سازمان اطلاعات سپاه خاطرنشان كرد: از هزار مورد محصول تراریخته در آمریكا یكی را استفاده می كنند ما نیز می خواهیم در صورت تولید این محصولات دانش مربوط به آن بومی سازی شود.
وی تاكید كرد: از نظر دشمنان برای ایجاد حاكمیت جهانی ابتدا باید زیرساخت های حكومت ها را تخریب و در مرحله بعد با توجه به وابستگی ملت ها به حكومت در حوزه آموزش و غیره بخش خصوصی گره خورده با نهادهای بین المللی را تقویت كرد.
سردار قره ‏باغی با اشاره به تصمیم اخیر ترامپ در زمینه بیت المقدس، بیان كرد: با این اشتباه بزرگی كه مرتكب شدند، انتفاضه بعدی مسلمانان و فلسطین رقم خواهد خورد و بیداری اسلامی به سمت اسرائیل سوق خواهد یافت.
معاون علم و فناوری سازمان اطلاعات سپاه تاكید كرد: در زمینه داعش نیز دشمن سبب خیر شد تا همه باهم برای نابودی آن دست به دست هم دادند و به بركت خون شهدای حرم و خانواده آنان وحدت و یكپارچگی در منطقه تقویت شد.
وی یادآور شد: دشمنان در هر برنامه ریزی قبل از نگاه كردن به موشك یا توان هسته ای هر كشور ابتدا پایبندی مردم به اصول و ارزش هایشان را رصد می كنند كه خوشبختانه در كشور ما با گذشت چندین سال مردم و نسل های سوم و چهارم همچنان انقلابی هستند.
تراریخته به گیاهی گفته می‌شود كه ساختار ژنتیكی آن از طریق مهندسی ژنتیك تغییر یافته باشد، این تغییر معمولاً جهت بهبود مقاومت گیاه به برخی آفات یا بیماری‌های گیاهی و برای بهبود عملكرد گیاه و بهره‌وری كشاورزی صورت می‌گیرد.
باوجود فواید بسیار و به تبع آن علاقه‌مندان زیاد در بین محققان و كشاورزان، استفاده از گیاهان تراریخته منتقدینی دارد، این انتقادات بر اساس ملاحظات اكولوژیكی و اقتصادی است ، زیرا موجودات تراریخته بیشتر به درخواست ابداع كنندگان آنها تحت قوانین مالكیت معنوی محافظت می‌شوند. این منتقدین همچنین به بحث سلامت مواد غذایی تولید شده با گیاهان تراریخته می‌پردازند.
7324/6085
خبرنگار: اكرم بیات ** انتشار: رویا رفیعی