۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۵۲
کد خبر: 82757736
T T
۰ نفر
كره شمالي: آمريكا منفور، سركش و نابودگر صلح و امنيت جهان است

پكن- ايرنا- سخنگوي وزارت امور خارجه كره شمالي گفت: اقدام اخير ترامپ در به رسميت شناختن قدس بعنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به روشني به تمام جهان نشان داد آمريكا منفور، سركش و نابودگر صلح و امنيت جهان است.

به گزارش ايرنا از رسانه هاي دولتي كره شمالي، سخنگوي وزارت امور خارجه كره شمالي روز شنبه در اظهاراتي از ترامپ به عنوان 'ديوانه خرفت' نام برد و گفت: با توجه به اينكه ترامپ در سازمان ملل، آشكارا نابودي كامل كشور ما را خواستار شده، اين اقدام او آنچنان غافلگير كننده نيست.
او گفت: اين اقدام آمريكا را به شدت محكوم كرده و حمايت شديد و همبستگي خود را با مردم فلسطين كه براي برخورداري از حقوق مشروع خود مبارزه مي‌كنند، اعلام مي‌دارد.
سخنگوي وزارت خارجه افزود: آمريكا مسئول همه پيامدهاي اين حركت گستاخانه و زشت خواهد بود.
اظهارات سخنگوي وزارت خارجه كره شمالي در حالي است كه روز گذشته 'كيم‌جونگ اون' رهبر كره شمالي در مورد تصميم 'دونالد ترامپ' رئيس ‌جمهوري آمريكا در به رسميت شناختن قدس به ‌عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي گفته بود دولتي به‌ نام اسرائيل وجود ندارد كه بخواهد قدس پايتخت آن شود.
پيونگ‌يانگ تاكنون رژيم صهيونيستي را به رسميت نشناخته است.
پيونگ‌يانگ از سال 1988 ميلادي حاكميت دولت فلسطين بر سرتاسر اين سرزمين به‌جزء بلندي‌هاي جولان، كه بخشي از سوريه است را به رسميت شناخته است.
وزارت خارجه كره شمالي پيش تر با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرده بود كه تمام و كمال حامي مبارزات مردم فلسطين در ايجاد كشوري مستقل است.
دولت كره شمالي قبلا هم رژيم صهيونيستي را تنها دارنده غيرقانوني سلاح‌هاي اتمي در خاورميانه اعلام كرده بود.
به گزارش ايرنا، شهر قدس كه مسجدالاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده، بخش لاينفك فلسطين بوده و يكي از مهم ترين اماكن سه گانه مقدس اسلامي به شمار مي آيد و از جايگاه و اهميت ويژه اي نزد مسلمانان برخوردار است.
شوراي امنيت سازمان ملل متحد تاكنون مجموعا 8 قطعنامه در مورد قدس صادر كره است كه در اين قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنيت قدس و محافظت از مقدسات و پرهيز از هتك حرمت مقدسات و شكنجه و آزار ساكنان قدس تاكيد شده است.
شوراي امنيت در دسامبر سال ميلادي گذشته قطعنامه اي تصويب و تاكيد كرد كه هيچ تغييري در مرزهاي قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بيت المقدس به رسميت شناخته نخواهد شد، مگر اينكه طرف ها در مذاكرات بر سر آن به توافق برسند.
اقدام آمريكا در به رسميت شناختن شهر قدس به عنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشكار قطعنامه ها و معاهده هاي بين المللي است.
*آساق**1904**3404**انتشار: محسن اسماعيلي