۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۰۶
کد خبر: 82757748
T T
۰ نفر

اجراي طرح ارتقاي عبور و مرور در 35 روستاي همدان

۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۰۶
کد خبر: 82757748
اجراي طرح ارتقاي عبور و مرور در 35 روستاي همدان

همدان - ايرنا - معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي همدان گفت: طرح چهار گانه ارتقاي عبور و مرور در 35 روستاي حاشيه راه‌هاي اين استان اجرا شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان همدان افزود: اين طرح شامل ارتقاي ايمني راكبان موتورسيكلت، عابران پياده، وانت بارها و ادوات كشاورزي است.
وي با اشاره به اينكه اين طرح برابر ضوابط تدوين شده از سوي دفتر ايمني سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور برگزار مي شود افزود: اين طرح با توجه به اهميت ارتقاي ايمني تردد كاربران آسيب‌پذير جاده‌اي ازجمله موتورسواران و عابران پياده و همچنين ايمني تردد وسايل نقليه خاصي مانند وانت بارها و ادوات مختلف كشاورزي، به منظور پيشگيري از تلفات و جراحت آنها اجرا مي شود.
وي ادامه داد: تاثير قابل توجه آموزش و فرهنگ‌سازي و اقدامات ايمن‌سازي فيزيكي در اين مورد از اهداف اجرايي اين طرح است.
وي با بيان اينكه اين طرح با همكاري دستگاههاي مسئول، شامل پليس راه و نيروي انتظامي استان همدان به شكل مفاهيم ترافيكي و تردد ايمن كاربران جاده اي در روستاهاي هدف برگزار مي شود افزود: طرح هاي چهارگانه ارتقاي ايمني تردد در راههاي استان در روستاهاي حوالي محورهاي پرخطر انجام مي شود.
پناهنده ادامه داد: در راستاي اجراي اين طرح، آموزش حضوري و فرهنگ‌سازي صحيح عبور و مرور با نصب بنر و پوسترها و بروشورهاي حاوي پيام هاي ايمني براي عابران پياده و موتورسواران و توزيع برخي تجهيزات ايمني مانند كلاه ايمني، حمايل شبرنگ دار و شبرنگ چهارتكه مخصوص موتورسيكلت و ساماندهي پلهاي زيرگذر براي عبور عابران پياده و نصب سرعتكاه جاده‌اي در محل‌هاي عبور عابران پياده انجام مي شود.
وي در مورد اثربخشي اجراي اين طرح نيز گفت: طبق گزارش هاي ارائه شده با اجراي اين طرح ميزان تلفات عابران پياده، موتورسيكلت سواران، وانت بارها و سرنشينان وسايل نقليه با كاهش قابل توجهي رو برو بوده است.
پناهنده گفت: در زمينه ارتقاي ايمني تردد وانت‌بارها و ادوات كشاورزي علاوه بر ارائه چند اسلايد آموزشي همراه با آموزش موتورسواران و عابران پياده در روستاها، نسبت به تهيه و نصب بازتاب مخصوص ادوات كشاورزي و وانت‌بارها اقدام و در وسايط نقليه مربوطه براي آشكارسازي آنها در هنگام تردد در جاده نصب شده‌ است.
در اين مراسم كه به شكل نمادين در روستاي تفريجان برگزار شد، كلاه و لباس ايمني، كتابچه و شبرنگ بين راكبان موتورسوار ساكن در اين روستا توزيع شد.
34 پايگاه راهداري زمستاني با 527 نيروي انساني و 284 دستگاه ماشين آلات مختلف براي استان همدان تجهيز شده است.
استان همدان پنج هزار و 111 كيلومتر انواع راه دارد.
7523/2087
خبرنگار: مرضيه بختياري** انتشاردهنده: زهرا پيرنيا