۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۰:۳۷
کد خبر: 82757925
T T
۰ نفر
هلال احمر فلسطین:در ناآرامی های روز شنبه در فلسطین 231 نفر زخمی شدند

تهران – ایرنا- هلال احمر فلسطین شامگاه شنبه در بیانیه ای اعلام كرد، در درگیری های روز شنبه میان نظامیان صهیونیست و تظاهرات كنندگان فلسطینی 231 نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی تركیه، هلال احمر فلسطین افزوده است: 12 نفر با گلوله جنگی، 24 نفر با گلوله پلاستیكی، 172 نفر بر اثر استشمام گازهای سمی، چهار نفر بر اثر حملات توپخانه ای و 19 نفر نیز در درگیری مستقیم با نظامیان صهیونیست زخمی شدند.
هلال احمر فلسطین همچنین اعلام كرد، درگیری ها در مناطق مختلف فلسطین از جمله شهر قدس، بیت لحم، رام الله، بیره، نابلس، الخلیل و طولكرم روی داده است.
طی دو روز گذشته از شروع اعتراض مردم فلسطین نسبت به تصمیم اخیر ترامپ علیه قدس اشغالی، چهار فلسطینی شهید و بیش از یك هزار و 200 نفر زخمی شدند.
پس از تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سرزمین های اشغالی صحنه درگیری میان معترضان فلسطینی و نظامیان صهیونیست است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا چهارشنبه گذشته تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این كشور به این شهر را اعلام كرد.
قدس كه مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش جدایی ناپذیر فلسطین بوده و یكی از مهمترین اماكن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
كنگره آمریكا در 23 اكتبر 1995 این طرح را تصویب كرده بود و با این حال، دولت های مختلف آمریكا از آن زمان تاكنون از اجرای این مصوبه امتناع كرده بودند اما ترامپ براساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریكا این مصوبه را اجرا كرد.
این تصمیم ترامپ كه نقض آشكار قطعنامه‌های بین‌المللی است، با مخالفت‌های بسیاری چه در داخل آمریكا و چه در عرصه جهانی رو به رو شده است. تحلیلگران سیاسی، این اقدام را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش و نقض اساسی حقوق مردم فلسطین و نقض آشكار قطعنامه های بین المللی ارزیابی می‌كنند.
شبك**9365**3404**مترجم: رضا میرزائی**انتشار: محسن اسماعیلی
۰ نفر