۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰
کد خبر: 82758126
T T
۰ نفر

برف روبی در 8000 كیلومتر از جاده‌های زنجان

۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰
کد خبر: 82758126
برف روبی در 8000 كیلومتر از جاده‌های زنجان

زنجان - ایرنا - مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: راهداران این استان با بارش برف در روز پنجشنبه هفته گذشته هشت هزار كیلومتر در جاده های شریانی و 400 كیلومتر در جاده های روستایی به صورت شبانه روزی اقدام به برف روبی و بازگشایی مسیرهای ارتباطی كردند.

ایرج دست نشان روز یكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اكیپ های راهداری زمستانی استان زنجان در 28 راهدارخانه مستقر هستند و با شروع بارش برف اقدام به برف روبی و نمك پاشی جاده ها و گردنه های صعب العبور برای تسهیا تردد می كنند.
به گفته وی، این راهدارخانه ها500 نفر نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان دارند و به 269 دستگاه انواع ماشین‌آلات از قبیل برف‌خور، برف‌روب، بلدرز، لودر، گریدر و شن‌پاش در طرح زمستانی و عملیات راهداری تجهیز شده اند.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: طی عملیات برفروبی بیش از پنج هزار تن شن و نمك به منظور یخ زدایی و سهولت حركت خودروهای درحال تردد در جاده های استان استفاده شد.
دست نشان یادآورشد: بسیاری ازمسیرها به علت بارش متناوب و كولاك 6 تا هشت نوبت برفروبی و نمك پاشی شدند و این اقدام موجب بازنگهداشتن و تردد در جاده های اصلی استان زنجان شد.
وی اظهاركرد: همه راهدارخانه های استان به منظور اسكان موقت مسافران و رانندگان عبوری از جاده ها در مواقع برف و كولاك تجهیز شده اند.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اعلام كرد: هموطنان می توانند قبل از هر سفری برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه 1816 در تماس باشند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و 62 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است.
استان زنجان پنج هزارو 840 كیلومتر راه ارتباطی دارد كه از این مقدار، 200 كیلومتر آزاد راه، 113 كیلومتر بزرگراه، 342 كیلومتر راه اصلی و 974 كیلومتر راه فرعی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی