۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۴
کد خبر: 82758664
T T
۰ نفر
امام جمعه قزوين: پيروي از مطالبات رهبري با لفظ محقق نمي شود

قزوين-ايرنا-نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين گفت: پيروي از مطالبات مقام مظعم رهبري با لفظ محقق نمي شود بلكه نيازمند عمل است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي دفتر امام جمعه قزوين، آيت‌الله عبدالكريم عابديني در ديدار جمعي از اعضاي شوراي منطقه‌اي مركز خدمات حوزه‌هاي علميه كشور كه در دفتر نماينده ولي فقيه در استان قزوين برگزار شد، افزود: خدمات حوزه‌هاي علميه بايد هماهنگي كامل و صد درصدي با مطالبات رهبري داشته باشد و بايد بدانيم اين هماهنگي با لفظ و شعار محقق نخواهد شد.
وي بر ارايه خدمات 2 سويه مركز خدمات حوزه‌هاي علميه و طلاب تاكيد كرد و گفت: همانطور كه خدمت‌رساني به طلاب و روحانيون از سوي مركز خدمات حوزه‌هاي علميه صورت مي‌گيرد، طلاب و روحانيون نيز بايد منشا خدمات باشند تا خدمت هاي مركز مديريت يك سويه نباشد.
امام جمعه قزوين بر هزينه هدفمند و هوشمندانه منابع توسط مركز خدمات حوزه‌هاي علميه تاكيد كرد و افزود: بايد خدماتي كه ارائه مي‌دهيم، كاملا هدفمند و هوشمندانه باشد و در اين مسير جلب رضاي الهي را به صورت كامل مورد نظر قرار دهيم تا در قيامت سربلند باشيم.
وي ادامه داد: اين درست نيست كه از خيران پولي دريافت شود و در اختيار شخص و يا مؤسسه اي قرار گيرد و هيچ نظارتي هم بر نحوه هزينه آن صورت نگيرد در حالي كه امام علي (ع) تأكيد كرده‌اند در هزينه اموالي كه خودتان با زحمت به دست مي‌آوريد نيز حساسيت داشته باشيد.
نماينده ولي فقيه در استان قزوين با تاكيد بر اينكه نبايد فعاليت‌هاي مركز خدمات حوزه‌هاي علميه صرفا مادي ديده شود،افزود: خدمات ما بايد روح طلبگي و معنويت طلبگي كه عميق‌ترين آن وارستگي از دنيا هست را تقويت كند و در استان ما مرحوم آيت‌الله باريك‌بين به همين شيوه زندگي كردند و به همين دليل اگر خودشان نيز در اين خصوص صحبت مي‌كردند، بر ديگران اثرگذار بود.
مركز خدمات حوزه هاي علميه به امر مقام معظم رهبري در سال 1370 تاسيس شد.
مركز خدمات حوزه هاي علميه به ارايه خدمات به عموم طلاب و روحانيون و خانواده آنان مي پردازد.
7388*3013
خبرنگار: پريسا نوروزي**انتشار دهنده: رضا اولادي