۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۱۰
کد خبر: 82758738
T T
۰ نفر
هشت هزار و 311 واحد مسكونی خانوارهای زیرپوشش بنیاد شهید برآورد خسارت شده است

قصرشیرین- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با تلاش های صورت گرفته، هشت هزار و 311 واحد مسكونی خانوارهای زیرپوشش این نهاد كه در جریان زلزله اخیر آسیب دیده اند، برآورد خسارت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی روز یكشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان كرمانشاه كه در سرپل ذهاب برگزار شد، افزود: علاوه بر پرداخت تسهیلات ساخت، تا سقف 350 میلیون ریال نیز برای خرید لوازم منزل به خانوارهای زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می شود.
وی بیان كرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در حادثه زلزله اخیر، از چهار هزار و 782 خانواده های ایثارگران دیدار و سركشی كرد و مسائل و مشكلات آنان را از نزدیك مورد بررسی قرار داد و پیگیری های لازم را در زمینه رفع معضل های موجود به انجام رساند.
وی اظهارداشت: در كشور، حدود 225 هزار شهید، 556 هزار جانباز تا 70 درصد و 43 هزار آزاده شناسایی و به ثبت رسیده اند و بالغ بر سه میلیون و 330 هزار تن زیرپوشش سازمان بنیاد شهید هستند كه از این میزان سهم استان كرمانشاه بالغ بر 12 هزار شهید، جانباز و آزاده و 200 هزار تن افراد زیرپوشش است.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با تلاش های صورت گرفته، 14 گروه از بیمه البرز با هدف كمك به خسارت دیدگان ناشی از زلزله اخیر كه جزو خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هستند و منازل و واحدهای مسكونی آنها مشمول بیمه است، در مناطق آسیب دیده فعال شده اند.
حجت الاسلام شهیدی از توزیع 50 كانكس در مسیر ریجاب و زرده از توابع استان كرمانشاه بین زلزله زدگان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و گفت: این سازمان از نخستین روزهای وقوع زلزله، در شهرستان سرپل ذهاب وارد عمل شد و قدردان و مدیون رشادت ها و از جان گذشتگی های خانواده های معزز ایثارگران است.
وی ادامه داد: همزمان با وقوع این حادثه در شهرستان های غربی استان كرمانشاه به لحاظ اهمیت جایگاه خانواده های ایثارگران و ضرورت خدمت رسانی شایسته تر، در كرمانشاه ستادی تشكیل شد تا بتوانیم به شكل موثرتری در كنار اعضای ستاد بحران استان، كمك رسانی كنیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 كیلومتری بخش ازگله، 32 كیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه تاكنون 579 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یك هزار و 930 روستای استان كرمانشاه خسارت وارد كرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسكونی شهری و روستایی نیز آسیب كلی و جزئی دیده است.
7079/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی**انتشار دهنده:علی مولوی
۰ نفر