۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۲۷
کد خبر: 82758760
T T
۰ نفر
یاسوج میزبان جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان حوزه خلیج فارس است

یاسوج- ایرنا- مدیركل بهزیستی كهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر یاسوج مركز این استان از 9 تا 12 اسفند سال جاری میزبان ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان استان های جنوبی حوزه خلیج فارس است.

سید علیرضا موسوی امجد روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره چهار روزه با حضور معلولان هنرمند پنج استان كهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، خوزستان و هرمزگان برگزار می شود.
وی افزود: هنوز تعداد معلولان زن و مرد متقاضی شركت در این جشنواره مشخص نشده است.
مدیركل بهزیستی كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره ارائه توانمندی های چشمگیر معلولان و تلاش برای ارتقای روزافزون ظرفیت های بالقوه آنان است.
موسوی امجد عنوان كرد: این جشنواره جزء مهمترین رویدادهای هنری معلولان در حوزه خلیج فارس بوده و انتظار می رود كه دستگاه های اجرایی كهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری هر چه مطلوب تر آن همكاری لازم را با اداره كل بهزیستی استان انجام دهند.
وی ابراز داشت: «كریم رهیده» كارشناس توان پزشكی و توان بخشی حرفه ای اداره كل بهزیستی كهگیلویه و بویراحمد نیز به عنوان دبیر این جشنواره انتخاب شده است.
موسوی امجد گفت: رهیده پیش از این مسئول امور هنری معلولان، مسئول حوزه توان بخشی بهزیستی شهرستان بویراحمد و كارشناس طرح توسعه هنر درمانی در مراكز اداره كل بهزیستی كهگیلویه و بویراحمد بوده است.
نرخ معلولیت در كهگیلویه و بویراحمد حدود 2.7 درصد و عمده‌ترین معلولیت در این استان نیز از نوع جسمی و حركتی است.
میزان معلولیت در كهگیلویه و بویراحمد 6 دهم درصد بالاتر از میانگین كشوری است.
یك هزار و 606 معلول روانی، یك هزار و 445 ناشنوا، یك هزار و 659 نابینا، چهار هزار و 416 معلول ذهنی، 6 هزار و 47 معلول جسمی - حركتی و 867 سالمند در كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
17 هزار نفر از جمعیت 713 هزار نفری كهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش بهزیستی این استان هستند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110