كاهش سه درصدي اعتبارات بيمه سلامت در لايحه بودجه 97

تهران- ايرنا- عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي از كاهش سه درصدي اعتبارات بيمه سلامت در لايحه بودجه 97 انتقاد كرد و گفت: بودجه 97عملياتي و مبتني بر عملكرد نيست.

به گزارش ايرنا، رسول خضري در تشريح دستور كار امروز- يكشنبه- كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، از نشست مشترك با مسئولان سازمان بيمه سلامت خبر داد و افزود: متاسفانه اعتبارات بيمه سلامت در لايحه بودجه 97، به جاي افزايش، سه درصد كاهش داشته است و اين موضوع جاي تاسف دارد.
نماينده مردم سردشت و پيرانشهر درمجلس شوراي اسلامي افزود: پيش بيني مي شود اگر دولت اين موضوع را اصلاح نكند و مجلس به دولت براي افزايش اعتبارات فشار نياورد اين دستگاه با كسري بيش از 8 هزار ميليارد تومان اعتبارات مواجه شود.
وي يادآورشد: اين در حالي است كه در بحث بيمه ها كمبود حتي يك ريال نيز خود را نشان مي دهد و مراكز پزشكي و درماني با مشكل جدي مواجه خواهند شد.
اين نماينده مردم در مجلس دهم، يادآورشد: در اين نشست پيشنهاد شد بيمه سلامت براساس گايدلاين ها و كارت و پرونده سلامت الكترونيك حركت و همچنين نسبت به تجميع صندوق هاي بيمه اي اقدام كند.
خضري با بيان اين كه اجراي كامل طرح تحول سلامت دركشورهاي پيشرفته مانند انگلستان 17 سال طول كشيد، تصريح كرد: رفع نواقص و مشكلات اين طرح زمان بر است و دولت بايد همكاري لازم را داشته باشد تا مشكلات طرح طبق سياست هاي كلي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري مرتفع و اجراي آن ادامه يابد.
وي با يادآوري اين كه روند و وضعيت طرح تحول سلامت بايد اصلاح شود، گفت: تامين منابع پايدار و مطمئن امري بسيار مهم است كه براي رفع مشكلات اين طرح بايد در دستور كار قرار گيرد.
به گزارش خانه ملت، عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: دولت و رئيس جمهوري شكل بودجه 97 را خوب ديده اما متاسفانه به ماهيت آن توجه نكرده اند؛ متاسفانه نواقصاتي در بودجه از جمله عدم لحاظ قيمت تمام شده خدمات و شفافيت وجود داشته و از سويي بودجه عملياتي و مبتني برعملكرد و علمي نبوده و بر اساس برنامه ششم نيست.
اجتمام*3061*1724*تنظيم: ميترا بلندقامتي* انتشار: حسين فتح الهي