۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۹:۰۹
کد خبر: 82759233
T T
۰ نفر
لبنان به بیانیه اتحادیه عرب درباره قدس اعتراض كرد

بیروت-ایرنا-لبنان اعتراض خود را نسبت به بیانیه پایانی نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب درباره قدس اعلام كرد و آن را نامتناسب با جدی بودن مساله فلسطین دانست.

به گزارش ایرنا، نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب برای بررسی تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی دو روز پیش در قاهره برگزار شد.
وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه این كشور اعتراض رسمی خود را به بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب اعلام كرد اما در عین حال در برابر تصویب آن مانع تراشی نكرد.
وزارت خارجه لبنان با اشاره به آنچه در سخنرانی «جبران باسیل» وزیر خارجه این كشور در نشست قاهره مطرح شد، خواستار اقدامات بیشتر و متناسب در برابر تجاوز بی سابقه به قدس شد.
باسیل در سخنرانی اش برای مقابله با اقدام رئیس جمهوری آمریكا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از دولت های عربی خواست علاوه بر اتخاذ تدابیر دیپلماتیك و سیاسی، اقدامات بازدارنده دیگری را همانند تحریم مالی و اقتصادی در مقابل آمریكا در پیش گیرند.
وی با تاكید بر ضرورت برگزاری نشست فوری سران عرب درخصوص قدس برای بازگرداندن آن به آغوش عربی، گفت: ما اینجا جمع نشده ایم تا تنها بیانیه ای صادر و رفع تكلیف بكنیم، وای بر ما اگر كوتاهی كنیم كه در این صورت انقلاب یا مرگ برای امتی كه در خواب بسر می برد، بهتر است.
در همین ارتباط وزارت خارجه عراق نیز در واكنش به رد پیشنهاد بغداد برای اتخاذ تدابیر دیپلماتیك و اقتصادی جمعی از سوی اتحادیه عرب در برابر اقدام آمریكا در خصوص قدس اشغالی ابراز تاسف كرد و موضعگیری این اتحادیه را ضعیف و غیرموثر خواند.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی