۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82759340
T T
۰ نفر
رييس جامعه معلولان شهرستان: مناسب سازي براي معلولان بافقي در ساخت و ساز شهري رعايت شود

يزد- ايرنا- رئيس جامعه معلولان شهرستان بافق بر ضرورت مناسب سازي در معماري براي تسهيل حركت معلولان بافقي تاكيد كرد.

ابوالفضل شاهپور زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، همه روزهاي سال را روز معلولان و توجه به اين فرشتگان زميني دانست و اظهار كرد:ضوابط برنامه ريزي و طراحي براي آسان سازي رفت و آمد معلولان در سطح شهر الزامي است و تمامي مسوولان مربوطه بايد هنگام ساخت و ساز ها نظارت كافي داشته باشند.
وي با ابراز گلايه از كسبه هايي كه مقداري از كالاي خود را در معابر بر سر راه معلولان به ويژه نابينايان قرار مي دهند، از ارگانهاي ذيربط خواست تا نسبت به رفع مشكلات سد معبر و مناسب سازي براي عبور و مرور معلولان تلاش كنند.
رئيس جامعه معلولان بافق همچنين بيكاري معلولان را معضل بزرگ اجتماعي خواند و گفت: طبق قانون، سهميه سه درصد از فرصت هاي شغلي دستگاههاي اجرايي و شركت هاي دولتي به معلولين اختصاص دارد ولي اين قانون به درستي اجرا نمي شود.
شاهپور زاده، حدود 10 هزار فرصت شغلي شهرستان بافق را ياد آور شد و افزود: از اين تعداد فقط 100 معلول جذب كار شدند و به 200 نفر ديگر توجهي نشده است.
وي همچنين با بيان اينكه تقريبا يك چهارم املاك و اراضي شهرستان بافق موقوفه است تصريح كرد: كمتر از پنج درصد كمك هاي مردمي به سمت و سوي نياز معلولان سوق داده مي شود در حاليكه اگر توجه خيرين و واقفان به اين عزيزان معطوف بود تمام معلولان واجد شرايط شهرمان داراي زمين يا مسكن بودند.
اين مسوول وظيفه جامعه معلولين را مددكاري و پيشگيري از معلوليت عنوان كرد و افزود: اين جامعه مسايل و مشكلات معلولان را شناسايي و بررسي و سپس افراد معلول را براي برقراري مستمري و رفع نيازها، به بهزيستي شهرستان بافق معرفي مي كند.
بيش از 800 معلول تحت پوشش جامعه معلولان بافق قرار دارند و از كمك هاي غير نقدي اين نهاد بهره مند مي شوند.
قريب60 درصد از معلوليت ها در بافق، جسمي و حركتي است و نابينايي، ناشنوايي، روحي رواني و ذهني از ديگر معلوليت هاست كه زير پوشش جامعه معلولان شهرستان بافق قرار دارند.
مركز شهرستان 50 هزار نفري بافق در فاصله 110 كيلومتري شرق يزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغر عسكري** انتشار: محمدحسين فلاح