۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82759361
T T
۰ نفر
دورخیز حزب حاكم ونزوئلا برای انتخابات ریاست جمهوری 2018 با پیروزی در انتخابات شهرداری ها

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز گزارش داد: به دنبال برتری كامل حزب حاكم ونزوئلا در انتخابات شهرداری ها، نیكلاس مادورو رئیس جمهوری این كشور عزم خود را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2018 جزم كرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیكلاس مادورو روز گذشته اعلام كرد كه حامیان دولت دست كم 90 درصد كرسی های شهرداری ها را در انتخابات روز گذشته بدست آوردند.
به رغم مواجهه ونزوئلا با شرایط اقتصادی بحرانی و دیگر چالش ها در این كشور، با این پیروزی، نیكلاس مادورو نامزد مورد نظر و مطلوب حزب حاكم برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 خواهد بود.
مادورو روز گذشته در جمع حامیانش گفت: ما آماده رقابت در انتخابات سال اینده هستیم. سال 2018 متعلق به حامیان هوگو چاوز است. سروسامان دادن وضعیت نامساعد اقتصادی ونزوئلا از اولویت های كاری دولت محسوب می شود.
رویترز نوشت: مردم ونزوئلا با یكی از بدترین شرایط اقتصادی تاریخ این كشور روبرو هستند. كمبود مواد غذایی، دارو و تورم بسیار بالا شرایط را برای زندگی شهروندان این كشور بسیار سخت كرده است.
این در حالی است كه ائتلاف مخالفان دولت روز گذشته این پیروزی را بدتر از باخت برای نیكلاس مادورو خواندند و همچنین خواستار اعمال اصلاحات در سیستم انتخاباتی این كشور برای انتخابات سال 2018 شدند.
انتخابات شهرداری ها در حالی روز گذشته در ونزوئلا برگزار شد كه سه حزب مخالف در ائتلاف مخالفان اعلام كردند كه دایره انتخاباتی ونزوئلا در خدمت دولت مادوروو حامیانش بوده و چشمانش را به سوی اقدامات خلاف دولت در این انتخابات بسته است.
اكنون گمانه زنی هایی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در نیمه اول سال 2018 مطرح است. پیشتر قرار بود این انتخابات در دسامبر 2018 برگزار شود اما با برگزاری آن در نیمه اول سال آتی، حزب حاكم می تواند از شرایط فعلی شكاف و اختلاف در میان مخالفان به نفع خود در انتخابات اتی استفاده كند.
اروپام**9234** مترجم: اطهر اینانلو **انتشار: زهرا هژبری