۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۸
کد خبر: 82759932
T T
۰ نفر
پاكسازي حاشيه رودخانه آستارا توسط دوستداران طبيعت

آستارا - ايرنا - رئيس اداره حفاظت محيط زيست آستارا از جمع آوري يك و نيم تن زباله توسط دوستداران طبيعت، از حاشيه رودخانه مرداب اين شهر خبر داد.

محمد رضا روشني روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا با بيان اين كه در حفظ محيط زيست و نگهداري از طبيعت مسئول هستيم گفت: رها كردن زباله با ماندگاري بالا توسط مردم در رودخانه ها و حاشيه آن يكي از تهديدات مهم محيط زيست است.
وي با اشاره به اينكه اقدامات خودجوش دوستداران طبيعت در جمع آوري زباله، باعث نهادينه شدن فرهنگ حفاظت از محيط زيست مي شود، افزود: بايد از آلوده كردن و تخريب محيط زيست پرهيز كنيم و موثرترين راه حفظ محيط زيست، مشاركت مردم است.
وي ادامه داد: آگاهي بخشي رسانه‌ها، آموزش در مدارس و ادارات و تشويق شهروندان در ترويج فرهنگ حفاظت محيط زيست موثر است.
ياسر آرامش يكي از دوستداران طبيعت هميار در اين كار نيز گفت: در گذشته رودخانه مرداب آستارا محل ماهيگيري شهروندان و آبتني كودكان در فصل تابستان بود ولي با سرازير شدن زباله و فاضلاب خانگي، وضعيت اسفناكي يافته است.
وي با اشاره به اينكه ساكنان مركز شهر آستارا، نفس جانداران و آبزيان اين رودخانه را به شماره انداخته اند، افزود: اولين سود پاكيزگي طبيعت به انسان ها باز مي گردد و از هوا ؛آب و محيط سالم برخوردار مي شوند.
وي ادامه داد: امروز قايقي توسط شهرداري آستارا در اختيار دوستداران طبيعت قرار گرفت و علاوه بر حاشيه، بخشي از زباله هاي بستر رودخانه مرداب را جمع كرديم.
علي پارسا ديگر دوستدار طبيعت آستارا نيز بيان كرد: آموزش حفاظت محيط زيست و داشتن زندگي سبز، بايد از دوران كودكي آغاز شود.
وي با تبريك 20 آذرماه، روز جهاني كوهستان، خاطرنشان كرد: كوه، رودخانه و دريا مادر مهربان موجودات زنده هستند و تخريب آنها غيرقابل بخشش است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان قرار دارد و روزانه به طور ميانگين 120 تن زباله در اين شهرستان توليد و در منطقه داداش آباد در نزديكي ساحل خزر دفن مي شود.
خبرنگار: يوسف هدايتي**انتشار دهنده: بابايي
7105 / 7124 /6030