۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۴
کد خبر: 82759995
T T
۰ نفر

ناهيد دايي جواد هنرمند موسيقي كشور درگذشت

۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۴
کد خبر: 82759995
ناهيد دايي جواد هنرمند موسيقي كشور درگذشت

اصفهان - ايرنا - ناهيد دايي جواد هنرمند پيشكسوت ادبيات و موسيقي اصفهان و ايران شب گذشته(يكشنبه) بر اثر سانحه تصادف چشم از جهان فروبست.

به گزارش ايرنا، ناهيد دايي جواد فرزند عبدالباقي در 28 ارديبهشت 1321 در اصفهان به دنيا آمد، او تحصيلات خود را در رشته ادبيات فارسي تا مقطع كارشناسي ادامه داد و در سال 1342 به استخدام آموزش و پرورش استان اصفهان درآمد و از سال 1355 تا سال 1374 كه بازنشسته شد در دبيرستان‌هاي شهر اصفهان به تدريس ادبيات و زبان فارسي و عربي مشغول بود.
اين هنرمند 9 سال پيش از انقلاب از راديو استعفا داد و از سال 1374 تا كنون مشغول تدريس آواز ايراني در آموزشگاه‌ها شد.
وي در سال 1381 سه كنسرت در تهران در تالارهاي وحدت، انديشه، فرهنگ با مشاركت كيان علي‌ نژاد اجرا كرد و پس از آن به همراه «گروه ايراندخت» تور كنسرتي را در شرق آمريكا برپا كرد.
آخرين اجراي وي در خارج از كشور در بزرگداشت محمدكريم پيرنيا پدر معماري ايران در لندن بود كه به همراه اكبر گلپايگاني از اساتيد قديمي موسيقي و آواز به اجرا پرداختند.
«ناله بي‌اثر» با شعر «رهي معيري»، «اشكم دونه دونه»، «آه سينه‌سوز» از «جهانبخش پازوكي»، «دستي نگيرد دست من» يا «ساقيا در را گشا» از آثار اين بانوي هنرمند محسوب مي شود.
دايي جواد در عمر فعاليت خود با هنرمنداني چون كسائي، جهانبخش پازوكي، سراج، شاهين، سلطاني و ساغري همكاري داشت.
در ششمين همايش نكوداشت يكم آذرماه روز اصفهان كه به همت انجمن دوستداران اصفهان درسال 1394 برگزار شد، انجمن دوستداران اصفهان با اهداي 'تنديس نماد اصفهان' از يك عمر فعاليت هنري ناهيد دايي‌جواد قدرداني كرد.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: عليرضا حكيميان - انتشار دهنده : عمادي