۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۹:۰۹
کد خبر: 82760488
T T
۰ نفر
جشنواره هداياي صنايع دستي تبريز  2018 برگزار مي شود

تبريز- ايرنا - معاون صنايع دستي مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از برگزاري جشنواره هداياي صنايع دستي با موضوع تبريز 2018 خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اين اداره كل، فرشاد به آفرين در جلسه هماهنگي برگزاري اين جشنواره، افزود: انتخاب تبريز به عنوان پايتخت گردشگري كشورهاي اسلامي در سال 2018 فرصت مناسبي براي تبيين قابليت هاي فرهنگي، هنري، تاريخي و اجتماعي تبريز به گردشگران داخلي و خارجي است و در اين راستا طراحي و عرضه هداياي صنايع دستي به گردشگران توسط هنرمندان براي ايجاد خاطره هاي ماندگار از سفر به تبريز در قالب اين طرح در دستور كار قرار گرفته است.
وي اظهار كرد: در مسير تحقق اين هدف جشنواره هداياي صنايع دستي با موضوع تبريز 2018 برگزار مي شود و از عموم هنرمندان و طراحان دعوت مي شود تا با استفاده از خلاقيت، نوع آوري و ابداع در خلق آثار هنري ماندگار و تاثير گذار در اين جشنواره شركت نمايند.
به آفرين گفت: موارد شاخص در انتخاب هداياي صنايع دستي برگزيده در اين طرح شامل موارد مختلفي از جمله قيمت منطقي و ابعاد حجمي مناسب، زيبايي، محتواي فرهنگي، تاريخي هنري، روش ساخت و ماندگاري مواد اوليه و استحكام است كه بايد مورد توجه طراحان و سازندگان اقلام مذكور قرار بگيرد.
وي ادامه داد: علاقمندان به شركت در جشنواره مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به وبسايت اداره كل ميراث فرهنگي استان به آدرس www.eachto.ir و يا به كانال اطلاع رساني روابط عمومي به آدرس @eachto مراجعه كنند.
3038/6183