۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۷
کد خبر: 82760567
T T
۰ نفر
تلاش اندونزی برای مهار شیوع دیفتری در آستانه بازی های آسیایی 2018

تهران - ایرنا - مقام های بهداشتی اندونزی برنامه ایمن سازی برای مهار شیوع بیماری دیفتری كه نگرانی هایی را در مورد آمادگی این كشور برای میزبانی بازی های آسیایی 2018 جاكارتا پدید آورد، آغاز كردند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رویترز، براساس اعلام مسئولان بهداشتی اندونزی موارد ابتلا به دیفتری از سال گذشته تاكنون 42 درصد افزایش یافته است. دستكم 32 مورد مرگ و بیش از 590 مورد ابتلا در این كشور گزارش شده است. بیشتر موارد ابتلا در شهر پرجمعیت جاكارتا و ایالت های همجوار گزارش شده است.
آنیس باس ودان فرماندار جاكارتا روز دوشنبه در آغاز برنامه ایمن سازی گفت: اگر رویداد غیرعادی مثل این اتفاق بیفتد، به معنای آن است كه بازی های آسیایی موفق نخواهد بود.
دیفتری نوعی عفونت باكتریایی است كه در اثر تماس جسمی نزدیك یا از طریق هوا منتقل می شود و می تواند مرگبار باشد. علائم این بیماری شامل تب، گلودرد است و امكان مسدود شدن راه تنفسی وجود دارد.
قرار است برنامه ایمن سازی در سایر ایالت های اندونزی هم اجرا شود.
كارشناسان می گویند این خطر وجود دارد كه در رویدادی مثل بازی های آسیایی بیماری از كنترل خارج شود و به همین علت برنامه ایمن سازی ضروری است.
انتظارمی رود صدها ورزشكار از ده ها كشور آسیایی در بازی های آسیایی 2018 شركت كنند.
وینود بورا كفیل نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در جاكارتا گفت: رویدادهایی مثل بازی های آسیایی شیوع بیماری را آسان می كند و به همین علت برنامه ایمن سازی مهم است.
علائم نگران كننده شیوع بیماری، عدم دسترسی به مراقبت های بهداشتی و مخالفت برخی از دریافت واكسن است.
اندونزی در كنار هند و كشورهای جنوب صحرای آفریقا بالاترین میزان ابتلا به دیفتری را دارند. برنامه واكسیناسیون به كاهش میزان ابتلا به این بیماری در 30 سال گذشته كمك كرده است.
سازمان جهانی بهداشت سال گذشته حدود هفت هزار مورد ابتلا به دیفتری را ثبت كرد كه در مقایسه با رقم 100 هزار مورد در سال 1980 كاهش نشان می دهد.
بازی های آسیایی جاكارتا 2018 از ۲۷ مرداد تا ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ در شهر جاكارتا كشور اندونزی برگزار می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1584
مترجم:مولوی انتشاردهنده:علی خورسندی
۰ نفر