۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴
کد خبر: 82760657
T T
۰ نفر
تجهيز مراكز روستايي پنج دهستان گيلانغرب به اينترنت پرسرعت

قصرشيرين- ايرنا- سرپرست فرمانداري گيلانغرب از تجهيز مراكز روستايي پنج دهستان اين شهرستان به اينترنت پرسرعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فرهاد همتي روز سه شنبه در نشست بررسي مسائل و مشكلات حوزه مخابرات گيلانغرب اظهار داشت: تاكنون تعداد 200 پورت اينترنت پرسرعت به مراكز روستايي واگذار شده است.
وي بر لزوم ضرورت تجهيز دهستان ويژنان به اينترنت پرسرعت تاكيد كرد و افزود: پوشش آنتن دهي تلفن همراه در بيش از 95 درصد راههاي اصلي شهرستان گيلانغرب محقق شده است.
وي بيان كرد: بخشي از جاده سومار و محدوده چيكان منصوري و درگه در بخش گواور، هم اكنون فاقد پوشش آنتن دهي مخابرات و در چند محدود هم آنتن دهي آن ضعيف است كه رفع مشكلات فراروي در اين بخش در دست پيگيري است.
سرپرست فرمانداري گيلانغرب اظهار كرد: هم اكنون 14 هزار و 500 تلفن ثابت در شهرستان نصب شده است كه از طريق 10 مركز سوئيچ روستايي و شهري هدايت و زيرپوشش خطوط مخابراتي است.
همتي، تعداد دفاتر خدمات ارتباطي در اين شهرستان را نيز چهار دفتر ذكر كرد و گفت: اجراي طرح طرح فيبر نوري به بازارچه سومار هم پايان يافته و تا پايان سال نهايي خواهد شد.
مدير منابع انساني شركت مخابرات كرمانشاه نيز هم در اين نشست، از آغاز راه اندازي طرح 'اف تي تي اچ' (اينترنت فوق سرعت) در اين استان خبر داد.
شمس الله جعفري اضافه كرد كه اين طرح هم اكنون در كرمانشاه آغاز شده و تا پايان سال در ديگر شهرستانهاي استان هم گسترش خواهد يافت.
وي ادامه داد: دستگاه هاي دولتي، بانك ها و واحدهاي تجاري در اولويت واگذاري اين طرح هستند كه به مرور نسبت به انجام اين مهم اقدام خواهد شد.
در پايان اين جلسه از زحمات حسين فلاحي رييس پيشين اداره مخابرات گيلانغرب تقدير و علي محمدي به عنوان رييس جديد اين اداره معرفي شد.
گيلانغرب با بيش از 72 هزار تن جمعيت در غرب كرمانشاه واقع شده است.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور**انتشاردهنده:علي مولوي

شهبازپور- گيلانغرب