۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۲
کد خبر: 82760685
T T
۰ نفر

هفته فرهنگي اجتماعي آستارا برگزار مي شود

۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۲
کد خبر: 82760685
هفته فرهنگي اجتماعي آستارا برگزار مي شود

آستارا - ايرنا - فرماندار آستارا از برنامه ريزي براي برگزاري هفته فرهنگي اجتماعي اين شهرستان، از 29 آذر تا هفت دي ماه امسال با هدف معرفي ظرفيت هاي فرهنگي اجتماعي خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا يونس رنجكش شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگي برنامه هاي هفته فرهنگي اجتماعي در فرمانداري آستارا گفت: برنامه هاي هفته فرهنگي اجتماعي در دو بخش نمايشگاهي و همايشي تدوين شده و در اين راستا مشاركت دستگاه هاي اجرايي بايد پررنگ باشد.
وي با اشاره به اينكه تاكنون بسياري از ظرفيت هاي فرهنگي شهرستان مغفول مانده، افزود: هفته فرهنگي اجتماعي آستارا از يك تقويم زماني مناسب برخوردار خواهد بود و با محوريت خانواده، نظم، امنيت و حقوق شهروندي، مشاركت‌هاي اجتماعي، سرمايه‌هاي اجتماعي، شعر، هنر و رسانه، بازار و كارآفريني، روستا و گردشگري اجرا مي شود.
رنجكش تجليل از چهره هاي فرهنگي و اجتماعي آستارا را از برنامه هاي مهم اين هفته برشمرد و اضافه كرد: غرفه هاي عرضه محصولات و توانمندي هاي تجاري، فرهنگي، هنري و اقتصادي در نمايشگاه مقابل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آستارا به مدت يك هفته جهت بازديد شهروندان و گردشگران عرضه خواهد شد.
وي ادامه داد: برگزاري كارگاه هاي آموزش خبر نويسي، شناسايي آسيب هاي اجتماعي، حقوق شهروندي و بازار و كارآفريني جزو برنامه هاي كاربردي هفته فرهنگي اجتماعي آستاراست.
او توجه متوليان ورزش به بازي هاي بومي و محلي را در هفته فرهنگي اجتماعي آستارا ضروري خواند و بيان كرد: بازي هاي بومي و محلي حاوي ارزش‌ هاي انساني و اخلاقي ابزاري براي انتقال عقايد، فرهنگ و تمدن از نسلي به نسل ديگر است.
رنجكش با اشاره به اينكه پيوند مديريت فرهنگي شهرستان با جامعه فرهنگي هنري موجب تقويت فضاي نشاط اجتماعي مي‌شود، افزود: براي رفع نگراني هاي اجتماعي و ايجاد جذابيت در برنامه ريزي هاي فرهنگي بايد از توان هنرمندان استفاده كرد و برنامه ريزان نبايد از اين امر غفلت كنند.
فرماندار آستارا ادامه داد: در صورت برنامه‌ريزي صحيح در اين زمينه، جامعه از خدمات بهتر هنرمندان بهره مند مي شود و چرخه اقتصادي براي توليد آثار با كيفيت به حركت در مي آيد.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع شده و وجود مدرسه تاريخي حكيم نظامي، فعاليت 10 نشريه، نمايندگي شش خبرگزاري و فعاليت هفت انجمن هنري از شاخص هاي فرهنگي اين شهرستان است.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده:كبيري
7105 / 7124 /