۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۸
کد خبر: 82761030
T T
۰ نفر
ششمین روز انتفاضه جدید / تدوام درگیری در فلسطین اشغالی

تهران – ایرنا – جوانان فلسطینی روزسه شنبه در انتفاضه جدید برای ششمین روز متوالی در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور امریكا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل با نیروهای اشغالگر صهیونیست درگیر شدند.

به گزارش شبكه تلویزیونی الجزیره ، شاهدان عینی خاطرنشان كردند كه شماری از جوانان فلسطینی با سنگ و آتش زدن تایر خیابان اصلی گذرگاه شمالی بیت لحم را بستند.
شاهدان افزودند: ' جوانان با سنگ و بطری های آتش زا سربازان ارتش رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار دادند و نیروهای اشغالگر در واكنش به آنها گاز اشك آور پرتاب كردند و گلوله های پلاستیكی شلیك كردند.'
در درگیری های دیروز با نیروهای اشغالگر در نقاط پراكنده نوار غزه و كرانه باختری 166 فلسطینی زخمی شدندو براساس گزارش ها نظامیان صهیونیست تاكنون 200 شهروند فلسطینی را بازداشت كرده اند.
وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان كرد:' به دنبال اعلام تصمیم ترامپ در مورد قدس شمار شهدا و زخمی ها در تمامی نقاط مناطق فلسطینی اشغال شده در سال 1967 به چهار شهید در نوار غزه و یك هزار و 778 مجروح رسید كه یك هزار و 396 تن از آنان به كرانه باختری از جمله بیت المقدس تعلق داشتند كه از این میان 33 نفر با گلوله های جنگی و 323 نفر با گلوله های فلزی مورد اصابت قرار گرفتند.
برپایه همین گزارش ازمجموع یك هزار و 778 زخمی ، 382 نفر در نوار غزه مورد اصابت قرار گرفتند كه 85 تن آنان مورد اصابت گلوله های جنگی قرار گرفتند.
خاورم ** 1487 ** 1064
مترجم : قاسم غضبانپور
۰ نفر