۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82761072
T T
۰ نفر
نوار غزه همچنان آماج حملات جنگنده ها و توپخانه رژيم صهيونيستي قرار گرفت

تهران - ايرنا - ارتش رژيم صهيونيستي از بامداد امروز (سه شنبه) به بهانه حمله موشكي از نوار غزه، اين منطقه را آماج حملات توپخانه و جنگنده هاي خود قرار داده است .

به گزارش شبكه تلويزيوني 'الجزيره'، توپخانه ارتش اشغالگر صهيونيست يك زمين كشاورزي در شهر 'بيت لاهيا' در مرز شمالي نوار غزه را آماج حملات خود قرار داد . به گفته منابع پزشكي اين حملات تاكنون تلفاتي نداشته است .
بيانيه صادر شده از سوي ارتش رژيم اسراييل منتشر شده در روزنامه 'يديعوت آحارانوت' مدعي شد كه جنگنده ها و توپخانه اين رژيم مواضع 'جنبش مقاومت اسلامي' (حماس) را در شمال غزه هدف قرار داده اند.
شاهدان عيني در گفت وگو با خبرگزاري 'آناتولي' خاطرنشان كردند كه توپخانه رژيم صهيونيستي مستقر در نزديكي نوار مرزي در شرق شهر 'خان يونس' در جنوب نوار غزه با سه گلوله يك منطقه را هدف قرار داده است .
شاهدان توضيح دادند كه گلوله باران به اين منطقه آسيب هايي وارد كرد.
به گزارش الجزيره ، 'افيخاي ادرعي' سخنگوي ارتش صهيونيستي گفت كه 'گنبد آهنين' (سيستم ضد موشكي ) اسراييل دو موشك شليك شده از نوار غزه به مناطق مرزي فلسطين اشغالي را مورد اصابت قرار داده اند.
ادرعي خاطرنشان كرد كه آژير خطر در هنگام سد كردن حملات موشكي حماس در منطقه به صدا درآمد.
به دنبال تصميم چهارشنبه گذشته 'دونالد ترامپ' رييس جمهوري آمريكا مبني بر به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي، درگيريها در مناطق اشغالي فلسطين شدت يافته است .
در درگيري هاي ديروز فلسطينيان با نيروهاي اشغالگر در نقاط پراكنده نوار غزه و كرانه باختري دستكم 166 فلسطيني زخمي شدند.
وزارت بهداشت فلسطين خاطرنشان كرد: به دنبال اعلام تصميم ترامپ در مورد قدس، شمار شهدا و زخمي ها در تمامي نقاط مناطق فلسطيني اشغال شده در سال 1967 به چهار شهيد در نوار غزه و يك هزار و 778 مجروح رسيد كه يك هزار و 396 تن از آنان به كرانه باختري از جمله بيت المقدس تعلق داشتند كه از اين ميان 33 نفر با گلوله هاي جنگي و 323 نفر با گلوله هاي پلاستيكي مورد اصابت قرار گرفتند.
بر پايه همين گزارش از مجموع يك هزار و 778 زخمي ، 382 نفر در نوار غزه مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.
خاورم ** 1487**1651
مترجم : قاسم غضبانپور-انتشاردهنده:مسعودجعفريان