۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۳۵
کد خبر: 82761385
T T
۰ نفر
فرماندار قروه: تحقيق و پژوهش از شاخص هاي مهم در پيشرفت و توسعه كشورها است

سنندج - ايرنا - فرماندار قروه گفت: در جهان امروز پيشرفت و توسعه كشورها بر مبناي تحقيق و پژوهش است كه از مهمترين عناصر رشد و توسعه اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، صنعتي و سياسي به حساب مي‌آيد.

به گزارش ايرنا، پرويز كولاني عصر سه شنبه در همايش تجليل از پژوهشگران برتر، رابطان پژوهشي مدارس و دانش آموزان برتر اين شهرستان اظهار كرد: علم بدون تحقيق و پژوهش فايده ايي ندارد و راه پيشرفت كشورها بر مبناي تحقيق و پژوهش است.
به گفته وي، نبايد به پژوهش و تحقيق به عنوان يك موضوع سطحي نگاه كرد چرا كه امروزه خلاء پژوهش هاي كاربردي در نظام آموزشي بويژه حوزه مدارس و دانشگاه محسوس است.
كولاني اضافه كرد: بايد دانش آموزان را از مقاطع پايين با روش هاي تحقيق و پژوهش آشنا كرد چون تحقيق در مورد يك موضوع بايد بر اساس يافته هاي خود محقق باشد و كپي و تقليد كردن از پژوهش ديگران بي فايده است و ماهيت تحقيق و پژوهش از دست مي رود.
وي با اشاره به اينكه بايد تحقيق و پژوهش را به عنوان يك اصل قرار داد، يادآور شد: اگر فردي تمام مدارج علمي را بدست آورد اما تحقيق و پژوهش را به معني واقعي و كاربردي در دستور كار خود قرار ندهد بي سواد است و براي جامعه سودي ندارد.
مدير آموزش و پرورش قروه نيز در سخناني گفت: موفقيت و توسعه پژوهش در هر جامعه نيازمند گسترش رويكرد پژوهشي است و هر جامعه اي به گسترش رويكرد و نگاه مثبت و حمايتي نياز دارد.
حسين الماسي افزود: نوع و سطح فعاليت‌هاي پژوهشي يكي از شاخص‌هاي اصلي توسعه و پيشرفت محسوب مي‌شود و پژوهش يكي از محورهاي مهمي است كه ضامن پيشرفت و توسعه پايدار در هر كشور به شمار مي رود.
وي تاكيد كرد: توسعه پژوهش بسترهاي مناسب را براي بروز خلاقيت، ارتقاي سطح كيفي و كمي فعاليت هاي جامعه و در نهايت بكارگيري نتايج تحقيقات در فرآيندهاي توسعه صنعتي و اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و علمي كشور را فراهم مي سازد.
مسئول پژوهش سراي امام خميني (ره) قروه نيز از برگزاري سومين دوره مسابقه بزرگ علمي - سرگرمي دانش آموزي با شركت 645 دانش آموز دختر و پسر مقاطع متوسطه اول و دوم در قالب 145 تيم خبر داد.
علاء الدين بختياري گفت: امروز از سه پژوهشگر فرهنگي برتر استاني، هشت پژوهشگر فرهنگي برتر شهرستاني و 35 همكار فرهنگي به عنوان رابطين پژوهش تجليل مي شود.
وي با اشاره به كسب رتبه كشوري توسط تيم پژوهشگران برتر دانش آموزي شهرستان قروه افزود: يك تيم رتبه اول مسابقات جهاني نور گراميداشت پروفسور جكي يينگ بانوي دانشمند مسلمان برگزيده جايزه مصطفي (ص) و تيم ديگر رتبه اول سومين جشنواره زيست فناوري كسب كردند.
بختياري با اشاره به كسب رتبه هاي استاني توسط پژوهشگران برتر دانش آموزي قره اي يادآور شد: در نوزدهمين جشنواره خوارزمي با شركت 112 دانش آموز قروه اي، 10 نفر به مرحله استاني و يك نفر به مرحله كشوري راه يافت.
وي اظهار كرد: در هشتمين المپياد نانو با حضور 403 شركت كننده از اين شهرستان، چهار نفر به عنوان برتر به المپياد استاني معرفي شدند.
شهرستان قروه 22 هزار و 145 دانش آموز دارد كه در 225 مدرسه با 981 كلاس درس مشغول تحصيل هستند، قروه در 90 كيلومتري شرق سنندج واقع شده است، در پايان اين همايش از پژوهشگران برتر، رابطان پژوهشي و دانش آموزان برتر تجليل شد.
خبرنگار: سارا صالحي ** انتشار: مجيد سليماني
7345/9102