۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۳:۳۹
کد خبر: 82761657
T T
۰ نفر

مردم مادرید در حمایت از قدس تظاهرات كردند

۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۳:۳۹
کد خبر: 82761657
مردم مادرید در حمایت از قدس تظاهرات كردند

مادرید- ایرنا- صدها تن از مردم مادرید ، تشكلهای كارگری و 50 سازمان همبستگی‌ با فلسطین ، سه شنبه شب در حمایت از قدس و در اعتراض به انتقال سفارت آمریكا به سرزمین های اشغالی، در مقابل سفارت آمریكا در مادرید تظاهرات كردند.

به گزارش ایرنا، در این تظاهرات كه با عنوان «آمریكا هدف گیری می‌ كند ، صهیونیست شلیك می‌ كند» ، برگزار شد ، تظاهركنندگان با به دست داشتن پرچم های فلسطین و كارتل هایی‌ با شعارهای مختلف علیه ترامپ به سر دادن شعارهایی‌ از جمله «قدس پایتخت فلسطین است» ، «رژیم صهیونیستی باید بایكوت شود» ، «صلح و آزادی برای فلسطین» ، «زنده باد مبارزه ملت فلسطین» ، «رژیم صهیونیستی رژیم تروریستی است» ، «سفارت آمریكا بهتر است بسته شود» و «ترامپ و اوباما آشغال آمریكایی هستند» ، پرداختند.
به گفته سازماندهندگان این تظاهرات ، اعلام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریكا به این شهر ، یك تهدید آشكار برای صلح و ثبات در منطقه و انكار وجود فلسطین در یك برنامه سیستماتیك نابودی ملت فلسطین است .
تظاهر كنندگان تاكید كردند كه قدس همانند كرانه باختری رود اردن و غزه ، سرزمین های اشغال شده به طور نظامی از سوی رژیم صهیونیستی هستند و همه قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل خواهان خروج نیروهای اشغالگر از این سرزمین ها هستند .
سازماندهندگان تصریح كردندكه تصمیم ترامپ ، به معنی‌ حمایت از نقض حقوق بین المللی است و در این راستا خواهان حقوق ملت فلسطین برای ایجاد كشور خود و خروج نیروهای اشغالگر از تمامی سرزمین های الحاق شده هستند.
در پایان این تظاهرات، سازمان ها در بیانیه ای تاكید كردند كه شهر قدس ، بخشی از رژیم صهیونیستی نیست و سازمان ملل ، بخش شرقی‌ این شهر را سرزمین های اشغال شده فلسطین از سوی این رژیم از زمان جنگ ۶ روزه ژوئن ۱۹۶۷ میلادی، قلمداد می‌ كند .
این سازمان ها افزون بر آن ، یادآوری كردند كه شورای امنیت سازمان ملل ، طی‌ دو قطعنامه ۴۷۶ و ۴۷۸ ، قانون سال ۱۹۸۰ رژیم صهیونیستی را كه قدس را به عنوان پایتخت ابدی و غیر قابل تقسیم خود قلمداد می‌ كند، محكوم كرد .
آنها به همین دلیل ، تصمیم ترامپ را نقض حقوق و قوانین بین المللی قلمداد كرده و از دولت های اسپانیا و اتحادیه اروپا خواستندكه به دلیل عواقب منفی‌ برای همزیستی‌ ملت ها و صلح جهانی‌ ، آن را رد كرده و از وی بخواهند كه به قوانین بین المللی احترام بگذارد .
شبك**1708**اروپام *4*491**انتشار: علیرضا ارشادی