۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82762367
T T
۰ نفر
یك مقام ناجا: نیروی انتظامی درپی  توسعه توان و تكنولوژی پاسگاه هاست

شهركرد - ایرنا- رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: توسعه توان، تحرك و تكنولوژی پاسگاه ها و كلانتری ها از برنامه های آتی نیروی انتظامی بخصوص در مناطق كمتر توسعه یافته است.

سردار محمد شرفی روز چهارشنبه در نوزدهمین همایش روسا و فرماندهان كلانتری و پاسگاه ها (كوپ) چهارمحال وبختیاری افزود: افزایش توان و تحرك كلانتری ها و پاسگاه ها كه به موقع در صحنه های امدادرسانی به مردم خدمات انتظامی ارائه می دهند، از اولویت های سال جاری این نیرو است.
وی با بیان اینكه زیرساخت های پاسگاه و كلانتری های كشور به سمت فرسودگی است، اظهار كرد: در برنامه پنج ساله ششم توسعه زیرساخت های این بخش پیش بینی شده است.
به گفته وی، برخی كلانتری ها و پاسگاه ها كمتر از 50 درصد خودرو مورد نیاز را دارند و خودروهای موجود نیز عمر قانونی خود را كرده اند و انتظار است به توسعه زیرساخت ها در حوزه انتظامی توجه شود.
سردار شرفی با اشاره به اینكه استان چهارمحال وبختیاری عقب ماندگی های زیادی از نظر ساختار توان، تحرك و تكنولوژی دارد، افزود: پیش بینی می شود كه بیشترین سهم از اعتبارات در بخش توسعه زیرساخت ها به این استان اختصاص یابد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا یكی از مهمترین موضوعات این بخش را كاهش سرقت از اماكن خصوصی عنوان كرد و گفت: سرقت از اماكن خصوصی و كارگاه های تولیدی و كارخانه هایی كه به دلایلی تعطیل هستند، بیشترین فراوانی را در این نوع سرقت داشته است.
وی افزود: سهم كلانتری ها و پاسگاه های چهارمحال وبختیاری در كشف جرائم 53 درصد است كه این میزان به میانگین كشوری نزدیك است.
شرفی با بیان اینكه در این استان 18 درصد مراجعه كنندگان به كلانتری و پاسگاه ها كاهش پیدا كرده است، افزود: امسال در جرائم خشن از جمله سرقت مسلحانه، سرقت به عنف و باجگیری و زورگیری در این استان بین 30 تا 100 درصد كاهش داشته است.
استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این همایش با اشاره به اهمیت احساس آرامش و امنیت در جامعه گفت: ایجاد این امنیت برعهده دولتمردان و مجموعه انتظامی و نظامی كشور و همراهی مردم است.
اقبال عباسی افزود: اگر در جامعه احساس آرامش و امنیت مشاهده نشود، جامعه دچار تزلزل می شود.
وی اظهار كرد: نیروهای انتظامی باید با افزایش اقتدار، اعتماد، امكانات و تجهیزات و بصیرت و غیرت از بروز جرم پیشگیری كنند.
وی با تاكید بر اینكه بیكاری و فقر از مهمترین عوامل بروز جرم و جنایت است، افزود: مسئولان و دولتمردان باید اقداماتی در زمینه رفع بیكاری در جامعه انجام دهند.
به گفته وی، ایجاد امنیت فكری و اقتصادی در جامعه بخصوص برای سرمایه گذاران یكی از راه های جذب و افزایش ماندگاری سرمایه گذاران است.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7360/6021