۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۶
کد خبر: 82762429
T T
۰ نفر
سرلشكر فيروزآبادي:ترامپ دلال شركت هاي اسلحه سازي است

تهران - ايرنا - مشاور عالي نظامي فرماندهي معظم كل قوا در واكنش به اقدام رئيس جمهوري آمريكا در به رسميت شناختن بيت المقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي گفت: دونالد ترامپ دلال شركت هاي اسلحه سازي و رييس جمهور يك درصد از سرمايه داران وال استريت است.

به گزارش ايرنا از دفتر مشاور عالي نظامي فرماندهي معظم كل قوا، سردار سرلشكر بسيجي سيد حسن آقايي فيروزآبادي روز چهارشنبه با انتشار بيانيه اي آورده است: جنگ افروزي هاي ترامپ در شرق و غرب آسيا چيزي جزء شعله ور كردن بازار فروش سلاح نيست و حرف نامشروع و خلاف عقل او در باب انتقال پايتخت اشغالگران قدس به شهر بيت المقدس كه متعلق به همه ي اديان الهي است يك جنگ افروزي چند جانبه است.
وي در ادامه اين بيانيه آورده است: مسلمانان با غيرت ديني خويش حيله ترامپ را به شكست مي كشانند. توصيه مي كنم ترامپ به فكر حل مشكلات مردمي باشد كه به او راي داده اند و قبل از آنكه خداوند فرصت را از او بگيرد از مواضع خود برگردد و به فرياد 99 درصد مردم كشورش گوش فرا دهد، هر چند بعيد است شيطان چنين فرصتي به او بدهد.
مشاورعالي نظامي فرماندهي معظم كل قوا در پايان اين بيانيه تصريح كرده است: مسلمانان، با اتحاد به حول و قوه الهي قدس را آزاد خواهند كرد و انتفاضه پر شور صاحبان فلسطين خاموش نخواهد شد.
به گزارش ايرنا، دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا چهارشنبه گذشته در سخناني در كاخ سفيد با بيان اينكه قدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت مي شناسد، گفت: از وزارت خارجه مي خواهم كه آماده شود تا انتقال سفارت آمريكا از تل آويو به قدس را آغاز كند.
شهر قدس كه مسجدالاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده بخش لاينفك فلسطين بوده و يكي از مهمترين اماكن سه گانه مقدس اسلامي به شمار مي آيد و از جايگاه و اهميت ويژه اي نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقي از نظر قطعنامه هاي سازمان ملل اراضي اشغال شده محسوب مي گردد و اقدام آمريكا در به رسميت شناختن اين شهر به عنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشكار قطعنامه هاي بين المللي است.
شوراي امنيت سازمان ملل در دسامبر سال ميلادي گذشته قطعنامه اي تصويب و تاكيد كرد كه «هيچ تغييري در مرزهاي قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با قدس به رسميت شناخته نخواهد شد، مگر اينكه طرف ها در مذاكرات بر سر آن به توافق برسند».
اجتمام(1)**7029**1569**تنظيم: فرهاد شرف پور **انتشار: علي حبيبي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر