۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۶
کد خبر: 82762453
T T
۰ نفر
افزايش 100 درصدي كشفيات سرقت به عنف در چهارمحال وبختياري

شهركرد- ايرنا- فرمانده انتظامي چهارمحال وبختياري از افزايش 100درصدي كشفيات سرقت به عنف طي سال جاري در اين استان خبر داد.

سردار غلامعباس غلامزاده روز چهارشنبه در نوزدهمين همايش استاني فرماندهان و روساي كوپ (كلانتري و پاسگاه ها) افزود: در راستاي امنيت و آرامش اين استان وضعيت مطلوبي دارد و از ميانگين كشور نيز بالاتر است.
وي گفت: اين استان طي سال جاري در زمينه سرقت مسلحانه و جرائم خشن 30 درصد كاهش داشته و در حوزه جرائم فضاي مجازي نيز 80 درصد جرائم كشف و بررسي شده است.
وي با اشاره به اجراي طرح هاي ارتقاي امنيت در سطح استان افزود: جرائم خشن در حوزه هاي مختلف در استان بين 30 تا 100 كاهش و همچنين كشف اين جرائم افزايش چشمگيري نسبت به مدت مشابه داشته است.
فرمانده انتظامي استان افزود: امسال بيش از 2 تن مواد مخدر در استان كشف و ضبط شده كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 48 درصد افزايش داشته است.
وي با اشاره به افزايش كشفيات قاچاق در استان افزود: بيش از 32 ميليارد ريال كالاي قاچاق در محورهاي مواصلاتي استان كشف و ضبط شده است.
وي با اشاره به برگزاري نوزدهمين همايش فرماندهان و روساي كوپ (كلانتري و پاسگاه هاي استان) افزود: اين همايش به منظور هم افزايي و تبادل نظر در راستاي هرچه بهتر انجام وظايف و ايجاد امنيت در بين مردم سالانه در استان ها برگزار مي شود.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال وبختياري نيز در اين همايش افزود: امنيت يك مقوله همگاني و فراگير است و جامعه ايماني و توحيدي بايد در ايجاد امنيت و آرامش نقش خود را آن گونه كه بايد ايفا كند.
حجت الاسلام محمدعلي نكونام افزود: دشمن امروز با استفاده از فرصت هاي مختلف و ايجاد چالش هاي مختلف از جمله گسترش مواد مخدر و ايجاد تفرقه به دنبال بر هم زدن اين امنيت و آرامش در جامعه اسلامي است كه مردم ، دولتمردان و جامعه نظامي و انتظامي و نظامي بايد با آگاهي و بصيرت و بينش مقابل اين دسيسه ها بايستند.
رئيس كل دادگستري چهارمحال و بختياري نيز در اين همايش افزود: اين استان يكي از استان هاي امن كشور است و اين امر با بصيرت، آگاهي و همراهي و همدلي مردم، مسئولان و همچنين نيروهاي نظامي و انتظامي محقق شده است.
سيد عبدالله موسوي با تاكيد بر پيشرفت و توسعه تكنولوژي و شبكه اي شدن مجرمان افزود: براي رسيدن به حد مطلوب امنيت دراستان و كشور بايد از تمام توان خود استفاده كنيم.
به گفته وي، بايد در راستاي برقراري امنيت نرم افزاري عمل كنيم و شيوه هعاي مدرن، هوشمندي و الكترونيكي را به كار بگيريم.
وي اظهار كرد: در ايجاد نظم و امنيت تنها دستگاه هاي نظامي و انتظامي و قضا نبايد فعاليت كنند و همه دستگاه ها و احاد جامعه بايد تلاش كنند.
نوزدهمين همايش روسا و فرماندهان كوپ (كلانتري و پاسگاه ها) با حضور رئيس پليس پيشگيري ناجا در شهركرد برگزار شد.
خبرنگار:سميه پناهنده**انتشاردهنده:جهانبخش صفري
7360/6021