۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۰
کد خبر: 82762499
T T
۰ نفر
برگزاری نشست ملی فرهنگ تعایش در روز جهانی عاری از خشونت در ارومیه

ارومیه- ایرنا- رئیس مركز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه گفت: اولین نشست ملی 'فرهنگ تعایش(با هم زیستی) و گفت و گو' همزمان با روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری كه مصادف با 27 آذر سال جاری است، در ارومیه برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، سید محمد صالحی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار كرد: محققانی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، نماینده مقام معظم رهبری، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و اساتید برجسته دانشگاهی در این نشست علمی حضور می یابند.
وی آسیب شناسی موضوع وحدت با رویكرد وحدت ملی، تبیین فرهنگ تسالم و گفت و گو در اسلام، معرفی چهره عاری از خشونت ایران اسلامی و بررسی مولفه های خشونت و افراطی گری را از اهداف برگزاری این نشست علمی عنوان كرد.
وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری كارگاه ها، همایش ها و كنفرانس های مشترك بین المللی، گسترش روابط بین المللی با استفاده از ظرفیت گردشگری دینی و آثار باستانی و معرفی آذربایجان غربی و ارومیه به عنوان پایتخت اقوام و ادیان ایران از دیگر اهداف برگزاری این نشست به شمار می رود.
وی رسالت اصلی مركز مطالعات اقوام و ادیان دانشگاه ارومیه را ورود علمی به این حوزه دانست و گفت: دغدغه اصلی این مركز استفاده از یافته های علمی در مسائل اجتماعی است.
'صالحی' همچنین به تلاش های ارزشمند برخی از دانشگاهیان برای احداث دانشگاه اقوام و ادیان در ارومیه اشاره كرد و افزود: در این رابطه حساسیت هایی وجود داشت كه خوشبختانه رفع شده است.
وی همچنین برگزاری 2 كارگاه تحت عنوان 'جریان شناسی علمی سلفی گری' و 'جریان شناسی روشن فكری' تا پایان سال جاری در ارومیه را از برنامه های مركز مطالعات اقوام و ادیان دانشگاه ارومیه عنوان كرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با وجود سكونت تاریخی اقوام و ادیان مختلف الهی در این استان از گذشته های دور به سرزمین رنگین كمان اقوام و ادیان شهرت یافته است و نماد تعایش ایران زمین به شمار می رود.
3214/3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی
۰ نفر