۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷
کد خبر: 82763167
T T
۰ نفر
كشت پاييزه گندم در33 هزارهكتار از زمين هاي كشاورزي سيستان و بلوچستان

زاهدان - ايرنا - رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: 33 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي اين استان از اوايل آبان تاكنون زير كشت گندم پاييزه رفته است.

رضا نجفي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: كشت پاييزه گندم در استان از اوايل آبان آغاز مي شود و تا اوايل دي ادامه دارد.
وي پيش بيني كرد كه امسال 66 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي سيستان و بلوچستان به كشت گندم اختصاص يابد.
وي تصريح كرد: تاكنون 2 هزار و 500 تن انواع بذر اصلاح شده ميان كشاورزان گندم كار سيستان و بلوچستان توزيع شده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: سال گذشته 76 هزار و 650 هكتار از زمين هاي كشاورزي استان زير كشت گندم رفته و افزون بر 75 هزار تن گندم مازاد بر مصرف كشاورزان نيز در اين مدت توسط اداره غله و تعاون روستايي خريداري و به سيلوها حمل شده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان افزود: كار برداشت محصول گندم با توجه به شرايط آب و هوايي همه ساله از اواخر اسفند در مناطق جنوبي استان آغاز مي شود و به تدريج تا اوايل تيرماه به مناطق شمالي مي رسد.
وي خاطر نشان كرد: كشت گندم در سيستان و بلوچستان زمينه فعاليت بيش از 50 هزار بهره بردار بخش كشاورزي را فراهم كرده است.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان به سبب نزديكي به خط استوا و بهره گيري از رطوبت دريا توانمندي زيادي در توليد محصولات گرمسيري و نيمه گرمسيري و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپايا، گواوا، هندوانه آناناسي، نارگيل، زيتون محلي، مركبات و غيره دارد.
توليد محصولات كشاورزي در سيستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمين هاي برخي مناطق اين استان مانند نيكشهر، سرباز، ايرانشهر، كنارك و چابهار در هر سال توان توليد 2 بار محصول را دارند.
هم اينك در بيش از 200 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي سيستان و بلوچستان محصولات زراعي و در 80 هزار هكتار از باغ هاي استان انواع ميوه هاي گرمسيري، نيمه گرمسيري و سردسيري توليد مي شود.
7316 **6081 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشار دهنده: حيدر سراياني
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan