۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳
کد خبر: 82763180
T T
۰ نفر
مديركل راهداري گلستان: تامين ايمني عبور و مرور نيازمند تخصيص منابع پايدار است

گرگان ايرنا - مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان گلستان گفت: تامين ايمني عبور و مرور شهروندان و مسافران در جاده هاي استان از برنامه هاي اصلي حوزه راهداري بوده كه فراهم شدن اين امكان نيازمند تخصيص منابع مالي پايدار است.

مهدي ميقاني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد كه وظيفه راهداري حفظ وضعيت و ارتقاي ايمني در عبور و مرور است و براي انجام بهتر اين وظيفه و كمك به تردد آسان و ايمن تلاش مي كند.
به گفته وي؛ تامين اين مهم به توجه ويژه در حوزه اختصاص منابع پايدار نياز دارد.
وي همچنين با اشاره به اجراي طرح زمستانه راهداري استان افزود كه اين طرح از نيمه دوم آذر ماه شروع شد و در شرايط بحراني، برودت هوا و بارش ها، اقدام سريع و به موقع راهداران مهم است.
ميقاني ادامه داد: فرسودگي ماشين آلات راهداري يكي از كمبودهاي فراروي اين بخش است، اما با تكيه بر توان و ظرفيت همكاران توانسته ايم در سخت ترين شرايط مشكلات را پشت سر گذاشته و از انجام بهينه وظيفه، سربلند بيرون بياييم.
مديركل راهداري گلستان اضافه كرد كه سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور براي تامين و تجهيز ناوگان راهداري استانها، اقدامات تخصصي از قبيل تامين و تجهيز نمك پاش هاي مكانيزه، برفروب ها را در برنامه داشته و اين نيازمندي ها در دست اقدام و تامين است.
وي، يكي از مسايل مهم به هنگام عبور و مرور در مسيرهاي كوهستاني را استفاده صحيح و بموقع از زنجيرچرخ بيان كرد و افزود: متاسفانه كم توجهي شماري از رانندگان به اين مساله، مشكلاتي را براي آنان و ديگر كاربران جاده اي و اكيپ هاي راهداري ايجاد مي كند.
ميقاني اشاره اي هم به شركت ها، تشكل ها و رانندگان فعال بخش حمل و نقل جاده اي استان داشت و گفت: در استان گلستان حدود 150 شركت حمل و نقل اعم از كالا، مسافر و بين المللي، حدود 20 تشكل صنفي حمل و نقل و حدود 15 هزار راننده حرفه اي فعال هستند.
به گزارش ايرنا طول راه هاي استان گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر است كه حدود يكهزار و 900 كيلومتر آن برفگير و كوهستاني مي باشد.
در طرح راهداري زمستانه سال 96 گلستان 25 اكيپ راهداري با بكارگيري 105 دستگاه ناوگان سبك، نيمه سنگين و سنگين و توان 260 نيروي راهداري در طول راههاي استان خدمات رساني مي كنند.
3014/1648
خبرنگار: مجيد ميهن دوست ** انتشار: پري سالارنيا