۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۴
کد خبر: 82763183
T T
۰ نفر
همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن سازبا پیام آیت الله صافی گلپایگانی درقم  آغاز به كار كرد

قم - ایرنا- همایش حوزه بین الملل ، حوزه تمدن ساز روز پنجشنبه با پیام آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در مدرسه امام علمیه امام كاظم (ع) قم آغاز به كار كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه ، در پیام این مرجع تقلید آمده است: سلام و صلوات بر پیامبر رحمت حضرت ختمی مرتبت محمّد مصطفی صلّی‌الله علیه و آله كه آیین سراسر نور و هدایت را برای سعادت بشریت آورد، و قرآن كریم را به عنوان بزرگترین هدیه نازل‌شده از سوی خداوند متعال در طول تاریخ جهان هستی، برای تعالی و ترقّی و رشد و كمال انسان‌ها معرّفی نمود؛ دینی كه در طبع خود چنان است كه باید جهان را از انوار خود روشن نماید، و تاریكی‌ها و جهالت و ظلم و ستم را از سراسر جهان بردارد، دینی كه به زندگی دنیا معنی می‌دهد و پوچی و بیهودگی را از آن می‌زداید.
پیام حاكیست: صدای اسلام كه امروز به گوش جهانیان می‌رسد، صدای دل‌نواز توحید و یگانه‌پرستی و دوری از شرك و فساد و جهالت است. كلمه طیّبه «الله اكبر» دل‌های هر انسان پاك‌طینت و تشنه حقیقت را صفا و جلا می‌دهد.امروز وسائل ارتباطی جدید فاصله‌های بسیار دور را نزدیك نموده كه در آنِ واحد، می‌توان با تمام دنیا ارتباط برقرار نمود. خبرهای خوبی از سراسر دنیا می‌رسد كه بسیاری از مردم بخصوص دانشمندان و فرهیختگان، به اسلام عزیز تمایل پیدا نموده، و با تحقیق و دقّت عمیق، دین مبین اسلام و مكتب اهل بیت علیهم‌السلام را برای خود بر می‌گزینند.
دربخش دیگری از این پیام آمده است: اینها همه اسباب خوشحالی است و از طرفی وظایف ما را سنگین‌تر می‌كند. حوزه‌های علمیه امروز می‌توانند با استفاده از فضای مجازی و ارتباط با كشورها، مردم تشنه حقیقت را از سرچشمه وحی قرآن و عترت سیراب نمایند.بحمدالله تعالی تا به حال این وظیفه بزرگ را روحانیان عزیز كه در عرصه بین‌الملل فعالیت دارند تا حدّ مطلوبی انجام داده‌اند و باید از همه آنان تشكّر نمود و البته تقدیر از این خدمات، مفهومش این نیست كه آنچه لازم است انجام شده و دیگر وظیفه‌ای باقی نیست، بلكه این قدم‌ها، قدم اوّل است و هنوز در ابتدای راه گام بر می‌داریم.
حقیر از همه طلّاب عزیز و اساتید محترم درخواست می‌كنم به بهترین وجه ممكن این وظیفه الهی را انجام داده و بدانند كه ثواب و اجر آن بسیار زیاد است. امید آن‌كه همه بتوانیم رضایت خاطر شریف حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء را به دست آوریم.از همه شركت‌كنندگان محترم و مسئولان برگزار كننده این همایش مبارك، تشكّر می‌نمایم، ان‌شاء الله تعالی در پیشگاه خداوند مأجور باشید.
دراین مراسم آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین قمی معاون روابط بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و حجت الاسلام والمسلمین حسینی كوهساری مسئول مركز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه كشور سخنرانی می كنند.
یكی از طلاب مبلغ دراین همایش بر لزوم تاسی از نگاه مترقی مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده طلاب از ظرفیت های بین المللی برای سوق دادن امور به سمت حوزه تمدن ساز تاكید كرد.
حجت الاسلام محمد فتحی گفت: مقام معظم رهبری بیان فرمودند، لازم هست كه هدف بلند ترسیم شود و این هدف بلند نمی تواند چیزی كمتر از ایجاد تمدن درخشان اسلامی باشد.
وی افزود: رهبر انقلاب بر لزوم مددیافتن از امدادهای الهی و سنت های آفرینش را از مهمترین عوامل غفلت زدایی از مسیر كار طلاب می دانند.
فتحی اظهاركرد: با توجه به فعالیت های گسترده در عرصه بین الملل، ایجاد مركز پژوهش های بین الملل با دو رویكرد ضروری است كه شامل رویكرد توصیفی و تعیین راهبردهای كلان با همكفری فعالان این عرصه خواهد بود.
وی افزود: هر كاری كه در عرصه بین المللی انجام می شود باید با رویكرد انقلابی انجام گردد، زیرا این رویكرد بسیار قوی است و انعكاس بسیار موفقی خواهد داشت.
یكی از طلاب فعال در عرصه فضای مجازی نیز دراین همایش با اشاره به اسلام هراسی گسترده در رسانه های آمریكای لاتین بر لزوم استفاده از فضای مجازی برای رفع شبهات و ارایه چهره ناب اسلام اصیل تاكید كرد.
حجت الاسلام سید جواد میر جعفری افزود: تمسخر و توهین و تهمت در رسانه ها و روزنامه های آمریكای لاتین نسبت به اسلام و پیامبر(ص) قابل تحمل نیست. در این رسانه ها بیان می شود كه خدایی كه مسلمانان به آن اعتقاد دارند آن است كه از ریختن خون مردم لذت می برند.
وی یادآورشد: یكی از روزنامه ها مكزیكی در سالهای اخیر عكسی از ابوبكر بغدادی منتشر كرد و آن را به عنوان رهبر دولت اسلامی معرفی نمود و روز بعد عكسی از رهبر انقلاب را منتشر كرد و زیر آن عكس نوشت كه این شخص، رهبر حكومت اسلامی است، یعنی سعی كرد كه ذهن مردم را به یك سمت ببرد.
جعفری گفت: آیا هنوز توانسته ایم از ظرفیت فضای مجازی استفاده كنیم و پاسخ شبهات مردم را در سراسر جهان بدهیم؟ امروزه برخی طلاب با دریافت وام با هزینه شخصی فعالیت می كنند و هیچ چشمداشتی هم ندارند؛ ولی این فعالیت باید به شكل گسترده و با هدف انجام شود.
وی گفت: باید بستری ایجاد شود كه طلاب فاضل بتوانند در بستر فضای مجازی فعالیت كنند؛ دشمنان ما از حضور ما در فضای رسانه ای غرب به شدت هراس دارند.
در این همایش یك روزه از فعالان هفت حوزه تخصصی بین المللی در عرصه تبلیغ، تدریس، ترجمه، تشكل های بین المللی، حضور در همایش های خارج از كشور، نشر مقاله در نشریات بین المللی تجلیل خواهد شد.
7403/ 6133/ تنظیم: محسن آقاگلی ** انتشار- جعفرمسلمی