۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۶
کد خبر: 82763625
T T
۰ نفر
استاندار خوزستان:برخي سنگ اندازي ها مانع سرمايه گذاري در اين استان است

اهواز - ايرنا - استاندار خوزستان برخي سنگ اندازي ها و تنگ نظري ها را دليل نبود سرمايه گذاري لازم در اين استان دانست و گفت: سرمايه گذار رغبت به سرمايه گذاري در خوزستان دارد ولي موانع و سدهاي موجود مانع حضور او در استان مي شود.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي روز پنجشنبه در حاشيه آغاز عمليات اجرايي پنج طرح عمراني در شهر جديد رامين اظهار كرد: با اجراي اين پروژه ها رغبت به سكونت در شهر رامين بيشتر شده و اين شهر به يكي از محل هاي گردشگري خوزستان تبديل مي شود.
وي بيان كرد: اگر از داشته هاي استان استفاده مناسب نكنيم، ديگران استفاده خواهند كرد و به همين دليل بايد هرچه سريعتر براي منابع خود گام برداريم.
وي با تاكيد بر اينكه وظيفه دولت تسهيل زندگي در شهر رامين است، گفت: يك هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري در شهرستان رامين كار ارزنده اي است كه منشا توليد، اشتغال و گردش مالي شده و به توسعه اين شهر كمك مي كند.
شريعتي ادامه داد: دولت مكلف است از سرمايه ها و دارايي خود و نه از طريق پول و تامين مالي كه گاهي كار با نبود بودجه متوقف مي شود، اعتبار پروژه ها را تامين كند.
وي با اشاره به اجراي نخستين پروژه تهاتر در خوزستان گفت: در كشورهاي توسعه يافته از تمام منابع براي توسعه استفاده و مدل هاي مالي مختلفي طراحي مي كنند و اكنون دولت با طراحي مدل جديد مالي قصد دارد سرمايه هاي ثابت پروژه ها را كامل كند.
شريعتي ادامه داد: دولت سرمايه هاي ثابت زيادي دارد كه ارزش آن از منابع مالي اش بيشتر است كه اين سرمايه ها بايد در راستاي توسعه و رشد كشور به حركت درآيد و تبديل به موتور محركه توسعه كشور شوند.

**لزوم توجه به انرژي هاي نو در خوزستان
استاندار خوزستان با بيان اينكه شرايط زيست محيطي خوزستان نياز به انرژي هاي پاك را بيشتر كرده، اظهار كرد: با توجه به اهميت مسايل زيست محيطي در خوزستان، تلاش مي شود اقداماتي با آلايندگي كمتر و در راستاي گسترش انرژي هاي نو و پاك صورت گيرد.
وي يادآور شد: به دليل وجود سدهاي بزرگ و نيروگاه هاي برقي در خوزستان، تاكنون به انرژي هاي نو كمتر توجه شده اما در 2 سال گذشته تمركز دولت در استان بر انرژي هاي نو بوده است.
شريعتي در ادامه احداث كشتارگاه صنعتي را از اقدامات ديگر در راستاي كاهش آلاينده هاي محيط زيست خوزستان دانست و گفت: با ايجاد كشتارگاه تمام صنعتي، هيچ ماده زايدي از دام ها بيرون ريخته نمي شود و ضمن حفظ پاكي محيط زيست، زنجيره ارزش افزوده نيز تكميل مي شود.
وي يادآور شد: در آينده سرمايه گذاري براي صنايع تبديلي اين كشتارگاه تمام صنعتي صورت مي گيرد و در كنار حفظ محيط زيست، ايجاد اشتغال مي كند.
استاندار خوزستان صنايع تبديلي را نياز خوزستان خواند و گفت: استاني با توليد بسيار در كشاورزي، آبزي پروري و دامپروري، در حوزه صنايع تبديلي و تكميل ارزش افزوده اين صنايع از نقصان رنج مي برد و كمبود اين صنايع پايين دستي در خوزستان حس مي شود.
وي ادامه داد: با اجراي طرح 550 هزار هكتاري اين كمبود در توليد كارخانجات توليد قند، صنايع تبديلي و تكميل ارزش افزوده اين صنايع بيشتر حس مي شود از اين رو بايد كاري كنيم كه تبديل مراحل مختلف اين توليدات و محصولات نهايي همه در خوزستان انجام شود.

**سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال بالاترين كار خير است
شريعتي گفت: سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال بالاترين كار خير بوده و در كارنامه اعمال سرمايه گذار، تمام اعمال خير كارگران براي نوشته مي شود چرا كه منشا اين خيرات او بوده و كساني كه سنگ اندازي مي كنند، به كفر كمك مي كنند.
وي تاكيد كرد: مسئولان و مديران دستگاه اجرايي در جذب سرمايه گذار سبقت بگيرند چرا كه سبقت در آوردن سرمايه گذار و ايجاد سرمايه گذاري در استان مهم ترين كار است.
وي ادامه داد: نبايد فرآيند تبديل ثروت به ثروت ديگر و افزودن بر اين ثروت را طولاني كنيم و يا مانع تحقق آن شويم چرا كه اين اقدام باعث پايين آوردن انگيزه سرمايه گذار مي شود.
شريعتي گفت: در شرايط كنوني تنگ نظري ها و كوتاهي ها بايد رفع شود و تلاش كنيم سرمايه گذار با احترام و امنيت به حركت خود ادامه دهد.
استاندار خوزستان دفاع از خوزستان را وظيفه مسئولان عنوان كرد و افزود: مسئولان موظف هستند مطابق با نظرات كارشناسي و علمي، از حقوق استان در جاي خود دفاع كنند ولي نبايد اين نگراني را به جامعه تزريق كنيم.
وي بيان كرد: خوزستان از توان علمي بالايي برخوردار بوده و از طريق آن مي توانيم از منافع استان دفاع كنيم و در اين خصوص نبايد هيچ جاي نگراني احساس شود.
6037
خبرنگار: سپيده اسكندري ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي