۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۰
کد خبر: 82763650
T T
۰ نفر
نماينده تهران در مجلس:بيش از 980 هزار دختر در تجرد قطعي هستند

قم- ايرنا - نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي و رئيس فراكسيون زنان مجلس گفت: بيش از 980هزار نفر از دختران كشور در سن تجرد قطعي به سر مي برند.

به گزارش ايرنا، پروانه سلحشوري روز پنجشنبه در ديدار اعضاي فراكسيون زنان مجلس با آيت الله گرامي از اساتيد حوزه علميه قم اظهار كرد: ميانگين سن ازدواج براي دختران بين 22 تا 24 سال است، و اگر دختري كه در سن 45 سالگي و يا بيشتر قرار داشته باشد، ولي هنوز ازدواج نكرده باشد، در رديف زناني كه تا پايان عمر به صورت مجرد زندگي مي كنند، محسوب مي شود.
وي تاكيد كرد: اين گروه از زنان بايد داراي شغل و همچنين مسكن و سرپناهي باشند و مورد حمايت قرار بگيرند.
عضو فراكسيون اميد مجلس دهم در عين حال روند رو به رشد ازدواج دختران در دوران كودكي را نيز مورد اشاره قرار داد و افزود: ازدواج زودهنگام دختران در سنين كودكي آسيب هاي زيادي را متوجه خود فرد و جامعه مي كند.
وي با اذعان به اينكه متاسفانه در برخي مناطق كشور دختران به عنوان ازدواج فروخته شده و مورد معامله قرار مي گيرند، افزود: 50 درصد ازدواج هايي كه در سنين كودكي انجام مي شود، مرگ زودهنگام مادر و يا فرزند را در پي دارد و ميزان ابتلاي چنين مادراني به بيماري سرطان تا 70 درصد افزايش پيدا مي كند.
سلحشوري خاطر نشان كرد: كميسيون فراكسيون زنان مجلس از يك سال پيش در ديدارهاي خود با علما و مراجع موضوع ازدواج كودكان را مطرح و از آنها در اين رابطه درخواست كمك كرد.
وي افزود: مجلس شوراي اسلامي حتي اگر قانوني را عليه ازدواج كودكان تصويب كند، به علت مشروعيتي كه اين نوع ازدواج ها از نظر احكام شرعي دارد، هيچ اقدامي براي رفع معضل ناشي از آن امكانپذير نيست.
سلحشوري با اشاره به وجود زنان زيادي كه در دوره ميانسالي به بيماري هاي گوناگون دچار هستند، علت اين مساله را گسترش و رواج بيش از حد فرهنگ آپارتمان نشيني توصيف كرد و افزود: آلودگي هاي زيست محيطي و برخوردار نبودن از نور كافي و نداشتن تحرك نيز در كنار معضل ياد شده عامل بروز بيماري هاي استخواني و اسكلتي و همچنين ديابت در بين زنان ميانسال به شمار مي رود.
اين نماينده مجلس، ورزش را يكي از نيازهاي ضروري زنان عنوان كرد و افزود: برغم رعايت مسائل مربوط به اختلاط زنان و مردان در محيط هاي ورزشي، ولي به خاطر سختگيري هايي كه صورت مي گيرد، موضوع ورزش كردن زنان زير سوال رفته است.
نماينده اصلاح طلب مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه براي پيشبرد اهداف اسلامي نقش زنان و خانواده بي بديل است، افزود: علما نيز در اين خصوص نقش تاثير گذاري دارند، چون در طول تاريخ اين گروه تنها مرجعي بودند كه با رهنمودهايشان جامعه را در مسير درست قرار مي دادند.
وي اضافه كرد: با توجه به تحولاتي كه امروز در جامعه رخ مي دهد اين نياز احساس مي شود كه ارتباط نزديكتري با علما داشته باشيم و ما را راهنمايي كنند.
وي با اذعان به دوري جوانان از ارزش هاي ديني و ايجاد نوعي بي اعتمادي در بين اين قشر، افزود: نسل جوان يك سري سوال هايي دارند، كه ما نمايندگان مجلس مي خواهيم نقش واسط را بين آنها و علما براي پاسخگويي به اين شبهه ها ايفا كنيم.
نماينده تهران با اشاره به كرامت و مقام والاي زن در اسلام، افزود: هيچ يك از اديان جايگاهي كه اسلام براي زن در نظر گرفته است، را قائل نيستند، ولي تبليغات سوء مانع رساندن پيام اين دين الهي شده است.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلي ** انتشار دهنده: جعفرمسلمي