مراسم افتتاحيه مسابقات كشتي فرنگي باشگاه هاي جهان در اصفهان برگزار شد

اصفهان-ايرنا- مراسم افتتاحيه مسابقات كشتي فرنگي جام باشگاه هاي جهان عصر پنجشنبه با شعار ورزش براي صلح، كشتي براي دوستي در سالن 25 آبان ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه با حضور علاقه مندان به ورزش كشتي، 10 تيم خارجي و سه تيم ايراني، برخي مسئولان استان اصفهان و پيشكسوتان كشتي كشور در سالن 6 هزار نفري حماسه 25 آبان ورزشگاه نقش‌ جهان اصفهان برگزار شد، ' محمد مجيري ' رئيس هيات كشتي استان اصفهان با قرائت بيانيه اتحاديه جهاني كشتي درخصوص اين رقابت ها اعلام كرد: اين مسابقات با عنوان ' ورزش براي صلح ، كشتي براي دوستي ' در اصفهان آغاز شده است.
در اين بيانيه آمده است: ورزش كشتي در جهان همواره سردمدار اخلاق و سجاياي انساني بوده است، كشتي طي 70 سال حضور در سطح ورزش جهان علاوه بر رونق بخشيدن به ابعاد قهرماني رقابت، گسترش دهنده روحيه پهلواني و رفاقت بوده است.
در اين بيانيه با اشاره به اينكه مدال آوران اين ورزش سنتي در فرهنگ‌ها، جوامع و كشورهاي مختلف همواره الگوي جوانمردي، گذشت و نودوستي بوده اند، آمده است: به واقع مي‌توان گفت كه كشتي طي ساليان مختلف در خدمت اشاعه ابعاد مختلف فرهنگي در ورزش جهان بوده است.
اين بيانيه اضافه كرد: البته آنچه مسلم است رسالت امروز ورزش كشتي با توجه به منازعات بين‌المللي و جنگ و چالش در مناطق مختلف جهان حساس‌تر از گذشته است و اين رشته ورزشي مي‌تواند پيام آور صلح و دوستي و منادي همدلي و مهرباني در روابط بين‌المللي باشد.
اتحاديه جهاني كشتي در بيانيه ياد شده افزود: همزمان با مسابقات كشتي فرهنگي با قهرماني باشگاه‌هاي جهان در شهر تاريخي اصفهان و در كشور ايران كه جايگاهي بزرگ، تاثيرگذار و ارزشمند در اعتلاي كشتي جهان است، شعار 'ورز ش كشتي در خدمت صلح و دوستي جهاني' را به عنوان پيام فرهنگي مسابقات اصفهان انتخاب و توجه و اهتمام همه نهادهاي بين‌المللي را به تحقق اين مهم جلب مي‌نمايد.
اتحاديه جهاني كشتي همچنين اضافه كرد: اين اتحاديه بر آن است تا هر ساله در مسابقات جهاني كشتي يكي از ابعاد فرهنگي و انساني را سرلوحه برنامه‌هاي خود در سطح جهان قرار دهد و با انتخاب شعار سال در مسابقات بين‌المللي، در تامين و تداوم صلح و امنيت بيشار در سطح جهان نقش آفرين باشد.
**در افتتاحيه اين مراسم كه صلوات خاصه امام رضا(ع) در سالن 25 آبان ورزشگاه نقش جهان اصفهان طنين انداز شد فضاي معنوي خاصي به سالن اين رقابت ها داد.
** اجراي ورزش باستاني توسط باستاني كاران از ديگربرنامه هاي اين مراسم بود.
چهارمين دوره مسابقات كشتي فرنگي جام باشگاه‌هاي جهان صبح روز پنجشنبه در سالن 6 هزار نفري 25 آبان در اصفهان آغاز شد.
اين مسابقات با حضور 10 تيم خارجي و سه تيم ايراني و به مدت 2 روز تا فردا جمعه 24 آذر در اصفهان برگزار مي شود.
گ/8114/ 2093 ** خبرنگار: اميرحسين اكبري ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر