۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۳۱
کد خبر: 82763757
T T
۰ نفر
لایحه بودجه از هفته آینده در اختیار كمیسیون های تخصصی و تلفیق قرار می گیرد

بوشهر-ایرنا- نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه سال 97 كه در هفته جاری از سوی رئیس جمهوری به مجلس ارائه شد از هفته آینده در اختیار كمیسیون های تخصصی و تلفیق مجلس قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، سید كمال الدین شهریاری روز پنجشنبه در نشست پیگری راه آهن بوشهر - شیراز در استانداری بوشهر افزود: باتوجه به ضرورت استفاده از ظرفیت ریلی سراسری به نوار ساحلی تلاش می شود با جلب نظر نمایندگان بودجه مورد نیاز پروژه راه آهن شیراز – بوشهر تخصیص تا با این كار مانع از بین رفتن سرمایه گذاری 500 میلیارد تومانی پروژه یاد شده شویم.
وی بیان كرد: تاكنون 90 میلیارد تومان برای پروژه راه آهن شیراز –بوشهر - عسلویه هزینه شده كه با احتساب ارزش افزوده و افزایش قیمت ها به گذشت چندین سال اكنون ارزش 500 میلیارد تومانی دارد و با تداوم تعطیلی پروژه كارهای انجام شده در حوزه زیرساختی مانند خاكبرداری و خاكریزی از بین خواهد رفت.
نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه راه آهن از اولویت های برنامه ششم توسعه و از تاكیدهای رهبر معظم انقلاب است كه باید در راستای تحقق آن گام جدی برداشته شود.
شهریاری افزود: در این بین پروژه اتصال راه آهن شیراز-بوشهر بعنوان اولویت هفتم وزارت راه و شهرسازی باید اجرا و مورد توجه جدی دولت قرار گیرد.
وی گفت: راه آهن كشیده شده تا استان فارس بدون اتصال به بوشهر توجیه اقتصادی لازم را ندارد.
نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان بوشهر در تامین درآمد كشور نقشی چشمگیر دارد و تمام كشور از منافع آن بهره می شوند و با این شرایط زیبنده نیست كه در ارتباط با اتصال آن به شبكه ریلی كشور شاهد بی مهری ها باشیم.
محمدباقر سعادت افزود: با اجرا این پروژه سه استان مهم كشور یعنی فارس و اصفهان از لحاظ جمعیتی و استان بوشهر از لحاظ انرژی به یكدیگر متصل می شوند.
نماینده شهرستان های كنگان، عسلویه دیر و جم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: راه آهن یكی از محورهای توسعه است كه باید به توسعه آن توجه ویژه شود.
سكینه الماسی ادامه داد: وقتی انگلیس برای چهار سال حضور خود در بوشهر اقدام به احداث راه آهن می كند اكنون شایسته نیست كه با گذشت چندین سال هنوز استان بوشهر به شبكه ریلی كشور متصل نباشد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز گفت: اتصال راه آهن شیراز به بوشهر علاوه بر اینكه برای استان فارس یك مزیت است برای سایر استان های كشور نیز ایجاد كننده یك ظرفیت ارزشمند در حوزه حمل و نقل است.
عنایت الله رحیمی افزود: چنانچه استان فارس از طریق شبكه ریلی به سواحل جنوبی كشور وصل شود این مهم می تواند در موضوع حمل و نقل و كاهش هزینه های این بخش نقش تاثیرگذاری ایفا كند.
وی ادامه داد: اجرا این پروژه یك صرفه جویی ارزشمند در موضوع مصرف سوخت است و طی چند سال می تواند پاسخگوی هزینه های سرمایه گذاری در این پروژه باشد.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اكبر اقبال مجرد