ذخيره چهار هزار تن نمك و شن در راهدارخانه هاي يزد براي زمستان/ استقرار 26 گروه  راهداري در جاده هاي استان

يزد - ايرنا- مديركل حمل و نقل و راهداري يزد گفت: هم اكنون چهار هزار تن نمك و شن در راهدارخانه ها،اداره هاي راهداري و حمل و نقل جاده اي براي پيشگيري از حوادث فصل سرما در جاده هاي استان ذخيره شده است.

محسن صادقيان پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در باره نقش اين مجموعه در طرح زمستاني سال 1396 اظهار كرد: راهداري استان از ماه قبل برنامه ريزي هاي لازم را براي شركت در طرح زمستاني شروع كرده و پيش بيني لازم براي ذخيره شن و نمك انجام شد.
وي از شروع تعمير و بهسازي ماشين آلات زمستاني راهداري از ماه قبل خبر داد و افزود: تمام برفروب ها، نمك پاش ها تعمير و بازسازي لازم انجام شده است.
وي تصريح كرد: 11 اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي و 15 راهدارخانه آمادگي لازم براي شروع طرح زمستاني را دارند و امسال 26 گروه راهداري در راهدارخانه هاي مستقر شدند.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي يزد اضافه كرد: هشت گروه بخش خصوصي نيز از شركت هاي زير مجموعه آمادگي لازم براي شركت در اين طرح را در صورت لزوم دارند.
صادقيان با بيان اينكه نزديك به 30 برفروب و نمك پاش در اين طرح آماده اجراي خدمات است، گفت: درصدد هستيم كه پنج نمك پاش به دستگاه هاي موجود اضافه كنيم، تا بهتر و بيشتر بتوانيم در طرح زمستاني به مردم خدمت كنيم.
اين مسئول با بيان اينكه اين آمادگي وجود دارد كه نمك و شن مورد نياز فرمانداري ها و دهداري ها را به صورت فله و كيسه در اختيار آنها قرار دهيم، تاكيد كرد: در خيلي از راه ها و محل ها، بشكه ها و كيسه هايي در كنار راه هاي استان به ويژه در جاده يزد - طبس قرار داديم كه اگر اتفاقي افتاد خود مردم بتوانند از نمك و شن ها استفاده كنند و راه را باز كنند.
صادقيان ادامه داد: در اجراي اين طرح با توجه به فعاليت اين اداره كل در حمل و نقل در راستاي نظارت، كنترل بيشتري در تردد اتوبوس هاي استان در خروجي ترمينال هاي مسافربري و هم در پاسگاه هاي استان انجام خواهيم داد.
به گفته اين مسئول امسال تعداد تصادف 25 درصد كاهش يافت، تعداد زخمي ها هم نسبت به سال قبل 25 درصد كاهش دارد، ولي در همين زمان و در ارتباط با تعداد متوفيان، شاهد افزايش بوده ايم.
وي افزود: اين آمارها نشان مي دهد تصادفاتي كه تعداد كشته هاي آن بيش از 2، سه و چهار نفر بود، افزايش پيدا كرده و اگر اتفاق جاده طبس رخ نداده بود، ما الان كاهش بسيار مناسبي داشتيم.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان يزد بيان كرد: شعار « احتياط شرط رانندگي است» بهترين شعار است چرا كه ايمني در جاده ها اتفاق نمي افتد مگر با كمك خود مردم و رعايت قوانين و مقررات توسط خود مردم، اينكه در يك ماشين پنج نفر بر اساس انحراف به چپ يا سبقت غيرمجاز كشته مي شوند، اتفاقي است كه ممكن بود يك نفر كشته شود ولي متاسفانه پنج نفر جانشان را از دست دادند.
به گفته صادقيان ، در جاده هرات به شهر بابك، در محور هرات هراورجان و در تنگ چنار، تصادفاتي رخ داده كه تعداد تلفات را در يك تصادف افزايش داده است،اين آمار را بالا برده است.
وي افزود: بحث ديگري كه وجود دارد اين است كه در سه و چهارماه پايان سال ما كاهش بسيار خوبي در تصادفات داشته اين و انشاء الله طرح زمستاني، استقرار اكيپ هاي راهداري و پليس راه و ديگر دستگاه هاي امدادي استان، زمينه كاهش تصادفات و تلفات را در سه ماهه پايان سال همانند سال هاي قبل داشته باشيم.
وي گفت: هرجا كه نياز به آشكارسازي نقاط حادثه خيز باشد نيز آمادگي وجود دارد كه قطعا اين آشكارسازي انجام شود و با حضور خود مردم بتوانيم در اين سه ماه، كاهش چشمگيري در تلفات جاده اي داشته باشيم.
هم اكنون در استان يزد 726 كيلومتر بزرگراه ، 640 كيلومتر راه اصلي ، 960 كيلومتر راه فرعي و 2هزار و 247 كيلومتر راه روستايي وجود دارد.
1968/2047خبرنگار: محمودرضا رحماني** انتشار: عباسقلي اشكورجيري
@irnayazdd