۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۵:۱۴
کد خبر: 82763929
T T
۰ نفر
پاسخ انصارالله یمن به اتهامات آمریكا علیه ایران

تهران – ایرنا – رئیس شورای عالی انقلاب یمن ضمن رد اتهامات آمریكا درخصوص ایرانی بودن موشك های بالستیك شلیك شده به عربستان، تاكید كرد: آمریكا انواع سلاح های ممنوعه را در اختیار ائتلاف عربی به سركردگی عربستان قرار داده است.

به گزارش ایرنا، «محمد علی الحوثی» در صفحه توئیتری خود نوشت: اگر براساس ادعای آمریكایی ها، موشك های ما از ایران تامین می شد، از تهران (برای مقابله با بمباران ائتلاف عربی) پدافند موشكی می گرفتیم.
الحوثی در بخش دیگری از تویئت خود تصریح كرد: بسیار خنده دار است، این سخنان را آمریكایی هایی بر زبان می رانند كه متجاوزان به یمن را به سلاح های ممنوعه تجهیز كرده اند و كمر به قتل ملت یمن بسته اند.
رئیس شورای عالی انقلاب یمن در بخش دیگری از سخنانش افزود: آمریكا در تمامی عرصه های سیاسی و نظامی در جنگ یمن شكست خورده است و این امر نشان می دهد كه تسلیحات آمریكایی از جمله سامانه موشكی 'پاتریوت' و دیگر سلاح های آنها كارآیی خود را از دست داده است.
«عبدالمالك العجری» یكی از اعضای شورای سیاسی انصارالله یمن نیز در توئیتی یادآور شد: «پس از گذشت سه سال از جنگ (یمن) ناگهان آمریكا، اسنادی از حمایت ایران از حوثی‌ها پیدا می‌كند».
وی در ادامه نوشت: «آمریكا تاكنون از موشكی هایی كه از یمن شلیك شده، مدركی به دست نیاورده است، موضوع روشن است. آمریكایی‌ها برای انحراف (افكار عمومی) جهان عرب از موضوع بیت‌المقدس و (ممانعت) از خشم آنها نسبت به اسرائیل، می خواهند ایران هراسی كنند.»
این اظهارات درپاسخ به سخنان ضد ایرانی «نیكی هیلی» نماینده آمریكا در شورای امنیت صورت می گیرد.
هیلی روز پنجشنبه 23 آذرماه با حضور در وزارت دفاع آمریكا و بدون اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی بی‌دریغ واشنگتن از عربستان سعودی برای كشتار مردم یمن، ایران را به تجهیز جنبش انصارالله در حمله موشكی به ریاض متهم كرد.
این اقدام با واكنش فوری «غلامعلی خوشرو» نماینده ایران در سازمان ملل متحد روبرو شد.
وی با رد مجدد ادعای ارسال موشك به یمن، آن را نشانه بارزی از نقش مخرب، تحریك‌آمیز و غیرمسئولانه آمریكا دانست.
شبس**9363*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری