۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82764091
T T
۰ نفر
رقابت‌های جهانی سپك تاكرا/ بانوان طلایی شدند، مردان نایب قهرمان

تهران - ایرنا - تیم های ملی بانوان و مردان ایران روز جمعه در بخش دبل و در رده دیویژن A مسابقات جهانی سپك تاكرا در بانكوك تایلند به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شدند.

به گزارش ایرنا از فدراسیون انجمنهای ورزشی،تیم ملی بانوان در فینال دبل برابر تایوان با اقتدار ظاهر شد و توانست حریف خود را با نتیجه دو برابر تسلیم كند و برای نخستین بار بر سكوی قهرمانی دنیا بایستد.
اما تیم ملی مردان در فینال بخش دبل مقابل هند قرار گرفت و با نتیجه دو بر صفر مغلوب این رقیب سختكوش شد. تاكنون تیمهای ملی مردان و بانوان كشورمان صاحب یك مدال طلا، یك نقره و یك برنز در رقابت های جهانی تایلند شده اند.
شایان ذكر است پیكارهای بخش 'تیم ایونت' از بعد از ظهر امروز جمعه شروع می شود كه طی آن تیم ملی مردان ایران با سنگاپور و تایلند مبارزه خواهد كرد.
در خبر دیگری از این فدراسیون در فینال مسابقات جهانی ساواته جمشید گیوه چی' تنها نماینده كشورمان امروز به همراه مربیان خود راهی تولوز شد تا برای مصاف با رقیب فرانسوی آماده شود.
گیوه چی تیرماه گذشته در مسابقات جهانی ساواته كه در شهر 'واراژدین' كرواسی برگزار شد توانست با شایستگی به فینال وزن 85- كیلوگرم راه یابد و طبق قانون فدراسیون جهانی ساواته دیدار نهایی خود را برای كسب مدال طلا روز شنبه 25 آذر ماه جاری برگزار خواهد كرد.
وی در مسابقه فینال حریف قدرتمندی از فرانسه به نام رومن فالاندری را پیش رو دارد كه عنوان نایب قهرمانی جهانی،مدال برنز جهانی و قهرمانی اروپا را در كارنامه دارد. این مسابقه فردا-شنبه در شهر 'تولوز' فرانسه برگزار خواهد شد.
نماینده ساواته كشورمان برای كسب آمادگی برای حضور در این پیكار مهم تمرینات فشرده خود را زیر نظر 'حامد متین فر' دبیر انجمن ساواته و مربی و 'سید مهدی حسینی' به عنوان كمك مربی در آكادمی ملی المپیك پیگیری كرد تا با آمادگی كامل در فینال وزن 85- كیلوگرم به مصاف این حریف قدرتمند خود برود .
گیوه چی از قهرمانان صاحب نام ورزشهای رزمی در رشته رینگی است كه در رقابتهای جهانی كرواسی موفق شد با مبارزات مثالزدنی ، بلیت حضور در فینال وزن منهای 85 كیلوگرم رقابتهای جهانی ساواته را كسب كند .
وی امروز بهمراه حامد متین فر مربی و سید مهدی حسینی كمك مربی به فرانسه عزیمت كرد.
ورزشی*1067* 1701
۰ نفر