۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82764312
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: مصوبه 50 درصد اشتغال بوميان در  تاسيسات نفت و گاز مربوط به كل استان بوشهر است

بوشهر- ايرنا- نماينده مردم شهرستانهاي كنگان، دير، عسلويه وجم در مجلس شوراي اسلامي گفت: مصوبه اختصاص 50 درصد فرصت هاي اشتغال تاسيسات نفت گاز در استان بوشهر به بوميان مربوط به كل اين استان است.

به گزارش ايرنا، سكينه الماسي روز جمعه در نشست با خبرنگاران افزود: استان بوشهر تنها استاني است كه داراي اين مصوبه است و با وجود اعتراض برخي استانها و تلاش آنها براي حذف آن، با تلاشهاي انجام شده اين مصوبه براي بوشهر حفظ شد.
وي اضافه كرد: در گذشته نيروي بومي عسلويه تا شعاع 150 كيلومتري تعريف شده بود كه شامل استانهاي همجوار نيز مي شد كه با تلاشهاي انجام شده استانهاي همجوار از اين مصوبه خارج شدند.
الماسي اظهار كرد: در زمان حاضر مصوبه 50 درصد اشتغال نيروهاي بومي در تاسيسات نفت گاز تنها شامل استان بوشهر است و براساس محل سكونت افراد اولويت بندي مي شوند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: براين اساس كساني كه در جنوب استان و در مجاورت تاسيسات نفت وگاز زندگي مي كنند از اولويت اشتغال در اين تاسيسات برخوردار هستند.
وي بيان كرد: با تلاشهاي انجام شده علاوه برحفظ مصوبه 50 درصد ماده 47قانون برنامه ششم توسعه درباره اولويت انجام كارها با پيمانكاران داخلي نيز به تصويب رسيد.
الماسي توجه به اشتغال جوانان را از اولويت هاي كاري خود معرفي كرد و گفت: در ابتداي كار منطقه ويژه كه پيمانكار نداشتيم پيمانكاران خارجي كارها را انجام و پيمانكاران داخلي در كنار آنها اصول كار را فراگرفتند برهمين اساس علاوه بر پشتيباني از اشتغال جوانان تقويت پيمانكاران بومي و دادن پيمان به آنان از ديگر هدفها و اولويت هاي كاري ماست.
وي با اشاره به اينكه تقويت جوانان متخصص براي استان يك ضرورت است گفت: در اين ارتباط ارائه آموزش لازم با همكاري جهاد دانشگاهي و دانشكده امام خامنه اي براي ارائه آموزش هاي لازم و كيفي كردن نيروها دركنگان و جم در دست اجراست.
وي يادآور شد: در اين ارتباط براي نخستين بار اگر براساس مصوبه 50 درصدي نيرو با شرايط لازم جذب نشد اين سهميه به افراد غيربومي داده نمي شود و تا زمان فراگيري آموزشهاي لازم براي نيروي جوياي كار استان حفظ مي شود.
الماسي با اشاره به اجراي طرح نخبه پروري از سوي منطقه ويژه اقتصادي گفت: اين طرح در اجراي مسئوليت اجتماعي نفت در شهرستانهاي جنوبي استان و دشتي و دشتستان با نظارت اداره كل آموزش و پرورش در دست اجراست و تلاش شده بهترين امكانات براي دانش آموزان اين شهرستانها فراهم شود.
الماسي در باره اضافه شدن تعداد نمايندگان استان بوشهر گفت: از20 سال پيش قرار بود هر 10 سال به هر حوزه يك نماينده اضافه شود كه بايد در زمان حاضر 40 نماينده به مجموعه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اضافه شود كه اين كار انجام نشد.
وي بيان كرد: با توجه به شرايط ظرفيت هاي موجود در حوزه جنوب استان بوشهر درخواست اضافه كردن يك نماينده براي جنوب استان شده است.
الماسي با بيان اينكه لايحه پيشنهادي دولت به دليل بار مالي زيادي كه دارد هنوز به مجلس نيامده است گفت: درخواست اضافه شدن تعداد نمايندگان جنوب استان ربطي به حوزه انتخابيه بوشهر ندارد.
وي با تاكيد براينكه هيچ تلاشي براي جدا كردن يك وجب از خاك حوزه انتخابيه خود ندارم يادآور شد: ما مي توانيم در دوره بعد به جاي پنج، شش نماينده در استان داشته باشيم.
الماسي در باره ارتباط خود با ديگر نمايندگان استان درمجلس گفت: با هيچ كسي مشكلي ندارم و خط قرمز من منافع مردم است و هركسي كه براي خدمت به مردم كاري انجام مي دهد با او همراه هستم.
وي در باره روند مجمع نمايندگان استان بوشهر گفت: روند كار مجمع نمايندگان مورد انتظار نيست و مي توانست با برنامه ريزي و همگرايي بيشتر خدمات بهتري به استان ارائه دهد.
الماسي افزود: اگر روند كار مجمع نمايندگان بخوبي دنبال مي شد، نمايندگان مجبور به تكي كار كردن نبودند.
وي تاكيد كرد: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به عنوان بازوان مهم و توانمند مديريت ارشد استان هستند و از اين ظرفيت بايد بدرستي استفاده مي شد كه در استان بوشهر از اين قابليت استفاده بهينه نمي شود.
الماسي گفت: به جاي جزيره اي و تك نفري كار كردن مديران، با استفاده از توان مجمع نمايندگان كارها و مطالبه هاي استان بخوبي دنبال مي شود.
وي در باره فراكسيون بانوان گفت: براي نخستين بار لگوي اين فراكسيون تعريف و بنا به مشكلات موجود فراكسيونهاي مختلف از جمله خانواده و آسيب هاي اجتماعي نيز تشكيل شد.
وي اولويت نخست كاري خود را برطرف كردن مشكلات بانوان تحصيل كرده بيكار منطقه جنوب استان عنوان كرد.
الماسي در باره حضور بانوان در ورزشگاهها گفت: مجلس به تنهايي در اين زيمنه تصميم گيرنده نيست و نظر علما و ساير شخصيت ها مهم و تاثيرگذار است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعيدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه