۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۸:۳۶
کد خبر: 82764714
T T
۰ نفر
فعاليت 30 شركت حمل و نقل بين المللي در سيستان و بلوچستان

زاهدان - ايرنا - مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان گفت: هم اينك 30 شركت حمل و نقل بين المللي و 115 نمايندگي از شركت هاي حمل و نقل جاده اي در اين استان فعاليت مي كنند.

علي خانقائي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين شركت ها ترانزيت كالا را از طريق مرز ميلك و ميرجاوه در سيستان و بلوچستان انجام مي دهند.
وي با اشاره به اهميت و جايگاه ويژه مجتمع هاي خدماتي و رفاهي در جاده هاي سيستان و بلوچستان گفت: هم اينك 28 مجتمع خدماتي رفاهي در جاده هاي اين استان در حال ارائه خدمت هستند و تا پايان سال پنج مجتمع ديگر نيز به بهره برداري خواهد رسيد.
وي افزود: همچنين 70 موافقت اصولي براي ساخت مجتمع هاي خدماتي و رفاهي در سيستان و بلوچستان صادر شده است.
وي بيان كرد: از آنجايي كه اكو نقش مهمي در حمل و نقل جاده اي ميان كشورهاي منطقه دارد در نشست با مشاور بين المللي دبيرخانه اكو و اتحاديه حمل و نقل بين المللي جاده اي در سيستان و بلوچستان علاوه بر مرز ميرجاوه و ميلك بر استفاده از مرز پيشين و ريمدان با كشور پاكستان نيز تاكيد شده است.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان گفت: در راستاي تسهيل در ترانزيت و تسريع در روند تردد اقدامات زيادي توسط اين اداره كل انجام شده كه مي توان به آغاز عمليات توسعه و تجهيز پايانه هاي مرزي اشاره كرد.
خانقائي ادامه داد: ورود و خروج ناوگان در اين پايانه ها به صورت مكانيزه كنترل مي شود كه از عمده مزيت هاي آن كنترل تناژ ناوگان ورودي است.
وي به اهميت بندر چابهار و مسير ترانزيتي چابهار به ميلك براي كشورهاي عضو اكو اشاره كرد و گفت: زير ساختهاي جاده اي و ريلي در اين مسير در حال ساخت است و برنامه ريزي شده خط راه آهن اين مسير نيز تا پايان دولت دوازدهم به بهره برداري برسد.
وي تصريح كرد: همچنين عمليات 2 باند شدن مسيرهاي چابهار - ميلك و ميرجاوه - زاهدان - كرمان كه 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد بزودي به اتمام مي رسد.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان گفت: بارنامه كاغذي از ابتداي سال 97 حذف و اطلاعات تردد ناوگان حمل و نقل جاده اي به صورت مكانيزه در اختيار پليس قرار مي گيرد.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان با وسعتي حدود 187 هزار و 502 كيلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت كشور) و 19 شهرستان و بيش از 2 ميليون و 800 هزار نفر جمعيت پهناورترين استان كشور محسوب مي شود.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشاردهنده: اكبر نوري