۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۸:۳۸
کد خبر: 82764716
T T
۰ نفر
لزوم تعيين رايزن اقتصادي در حوزه اشتغال بانوان

كرمان - ايرنا - مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كرمان گفت: لازم است در تعامل با هلدينگ هاي بزرگ اقتصادي كرمان، رايزنهاي اقتصادي را در حوزه اشتغال بانوان تعيين كرد.

به گزارش ايرنا، فاطمه سادات حسيني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تعيين رايزن اقتصادي در حوزه بانوان ضمن شناسايي بازارهاي جديد، امكان ارائه خدمات مشورتي متناسب با نيازهاي بازارهاي داخلي و بين المللي را براي بانوان فعال و كارآفرين فراهم مي كند.
وي با پيشنهاد تعيين رايزن هاي اقتصادي در حوزه بانوان عنوان كرد: اين افراد با ايجاد نمايشگاه هاي مختلف مي توانند در تبليغ كالاها و خدمات حوزه بانوان نقش موثري را ايفا كرده و از اين رهگذر مشكلات موجود در كالاها و خدمات توليدي را نيز مطرح كنند تا در راستاي رفع آنها اقدام شود.
وي با تاكيد بر اينكه حوزه زنان را بايد در مسير كارآفريني جهت دهيم ادامه داد: در تعامل با معين هاي اقتصادي استان كرمان نيز كارهاي خوبي براي ساماندهي حوزه مشاغل بانوان آغاز شده است.
مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كرمان به شناسايي پنج هزار زن فرهيخته در استان كرمان اشاره كرد و افزود: با اقدامات انجام شده در راستاي توانمندسازي بانوان و باورپذيري نقش آنها در توسعه اقتصادي كشور، ميانگين مشاركت اقتصادي بانوان استان كرمان از ميانگين كشوري بالاتر رفته است.
وي تصريح كرد: نرخ مشاركت اقتصادي بانوان استان كرمان 15.1 است كه در مقايسه با كشور، بانوان استان در سال گذشته رتبه اول را به خود اختصاص دادند.
حسيني ادامه داد: براي موفقيت در حوزه اشتغال بانوان بايد به اشتغال دانش بنيان اين قشر توجه ويژه اي صورت گيرد.
مشاور استاندار از تمام بانوان و فارغ التحصيلان متقاضي اشتغال خواست از طرح هاي حمايتي نظير طرح كاج ، تسهيلات چهار درصد مشاغل خانگي و خرد و تسهيلات تبصره 18 كار آفريني جهت ايجاد اشتغال استفاده كنند.
بيش از 2 هزار و 800 بانوي اقتصادي و كارآفرين در قالب 10 انجمن در اين استان حضور دارند.
تدوين 10 طرح در حوزه زنان و خانواده در جهت دهي براي آموزش حوزه هاي بانوان انجام شده است.
تاكنون اطلاعات پنج هزار بانوي فرهيخته از جمله اساتيد دانشگاه، نويسندگان، هنرمندان و غيره در بانك اطلاعات زنان استان كرمان ثبت شده است.
وجود 24 بخشدار، 2 معاون استاندار و چهار معاون وزير زن در دولت يازدهم و همچنين شناسايي زنان توانمند و بهره ‌مندي از توانمندي ‌هاي آن‌ ها در بخش هاي مختلف، خود گواه بر عنايت و رويكرد شايسته تقدير دولت تدبير و اميد به بانوان جامعه است.
خبرنگار: سميه حسن شاهي ** انتشار دهنده: نجمه حسني*
7440/3029