۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶
کد خبر: 82764957
T T
۰ نفر

كاهش 6 درجه ای دمای هوای شهركرد

۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶
کد خبر: 82764957
كاهش 6 درجه ای دمای هوای شهركرد

شهركرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از كاهش 6 درجه ای دمای هوای شهركرد برای صبح روز یكشنبه خبر داد و گفت: با توجه به بارش های اخیر، یخبندان و مه گرفتگی در محورهای ارتباطی استان پیش بینی می شود.

مهرداد قطره سامانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوای صبح امروز شهركرد یك درجه بالای صفر بود، اما در روزهای آینده شاهد كاهش محسوس دما در بسیاری از نقاط استان خواهیم بود.
وی بیشترین بارش برف استان در شامگاه جمعه را مربوط به ایستگاه آورگان با ارتفاع 7 سانتی متر اعلام كرد و گفت: در ایستگاه های بلداجی و كوهرنگ نیز ارتفاع 5 سانتی متری برف گزارش شده است.
قطره سامانی تصریح كرد: همچنین میزان بارش باران در لردگان 18 میلیمتر، آورگان و بلداجی 9، مالخلیفه 7 و كوهرنگ 4 میلیمتر بوده است.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش های استان در سال زراعی جاری (یكم مهر تا 25 آذر) را 37.7 میلیمتر اعلام كرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 75 درصد كاهش دارد و در مقایسه با میانگین بلندمدت 76 درصد كاهش یافته است.
به گزارش ایرنا، به سبب وقوع خشكسالی یك دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری این استان با تاخیر در بارندگی های پاییزی و كاهش میانگین بارش ها مواجه است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه كارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
كاهش نزولات جوی در چهارمحال و بختیاری طی 9 سال اخیر، استان های اصفهان و خوزستان را دچار تنش آبی كرده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7363/6021