۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۷
کد خبر: 82765153
T T
۰ نفر

سرقت خشن خودرو همراه با آدم ربايي

۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۷
کد خبر: 82765153
سرقت خشن خودرو همراه با آدم ربايي

تهران-ايرنا- فردي با مراجعه به كلانتري 147 گلبرگ به مأمورين اعلام داشت كه چند نفر به بهانه خريد خودرو سواري اش اقدام به ربايش وي و نهايتا سرقت خودرو كردند و اين موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت به عنف توأم با آدم ربايي و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه 27 تهران، اين پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
شاكي پرونده با حضور در پايگاه چهارم پليس آگاهي در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: ' جهت فروش يك دستگاه خودرو اپتيما به مبلغ 170 ميليون تومان ، اقدام به درج آگهي در سايت ديوار كرده بودم ؛ در مورخه 30 مهر سالجاري و در تماس تلفني ، 2 نفر جوان به عنوان خريدار جهت بازديد خودرو به درمنزل بنده در خيابان گلبرگ آمده و ماشين را بازديد كردند ؛ مدتي از اين افراد خبري نشد تا اينكه در مورخه 14آبان مجددا همان 2 نفر ، اين بار به بهانه خريد به در منزل آمده و براي تنظيم قولنامه به داخل پاركينگ ساختمان آمدند ؛ در داخل پاركينگ بوديم كه ناگهان آنها به من حمله ور شده ، با تهديد چاقو و شوكر مرا به داخل صندوق عقب خودرو انداخته و از ساختمان خارج شدند ؛ سارقين پس از طي مسافتي ، نهايتا مرا در اتوبان شهيد ياسيني از ماشين به بيرون پرتاب كرده و با سرقت خودرو از محل دور شدند '.
**شناسايي يك سرقت ناموفق در منطقه تهرانپارس
كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي در ادامه تحقيقات خود با بررسي پرونده هاي مشابه موفق به شناسايي يك فقره سرقت مشابه ناموفق در منطقه تهرانپارس شدند.
شاكي آن پرونده پس از حضور در پايگاه چهارم پليس آگاهي در اظهاراتش به كارآگاهان عنوان داشت كه 2 نفر دقيقا به همين شيوه قصد سرقت خودرو سواري اپتيما از وي را داشته اند كه موفق به اين سرقت نشدند.
وي در توضيح زمان سرقت به كارآگاهان گفت: 'پس از درج آگهي فروش در سايت ديوار در مورخه 14 شهريور دو نفر براي بازديد و نهايتا خريد خودرو به مغازه بنده در فلكه اول تهرانپارس آمدند كه با سوء استفاده از خلوتي مغازه ناگهان با چاقو و شوكر به سمت من حمله ور شده و قصد گرفتن سوئيچ ماشين را داشتند ؛ در همين زمان يكي از همكاران بنده كه به مغازه برگشته بود ، متوجه موضوع شد و به كمك من آمد و سارقين بدون آنكه موفق به سرقت شوند ، به سرعت از مغازه خارج و متواري شدند'.
شكار تصوير متهمين:
شاكي پرونده سرقت ناموفق در منطقه تهرانپارس كه پس از طرح شكايت اوليه نسبت به پيگيري شكايت خود در دادسرا اقدام نكرده بود ، در ادامه اظهاراتش به كارآگاهان عنوان كرد كه مغازه اش مجهز به دوربين مداربسته است و صحنه زمان سرقت را نيز در اختيار دارد ؛ بلافاصله تصاوير لحظه سرقت مورد بازبيني قرار گرفت و شاكي پرونده سرقت خودرو اپتيما در خيابان گلبرگ ، پس از مشاهده تصاوير سارقين صراحتا آنها را مورد شناسايي قرار داد.
كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي با بهره گيري از تصاوير بدست آمده از سارقين و انجام اقدامات ويژه پليسي ، سرانجام موفق به شناسايي يكي از مجرمين سابقه دار در زمينه سرقت هاي خشن به نام 'عليرضا . ج' ( 25 ساله ) شدند كه آخرين بار به اتهام كيف قاپي دستگير و روانه زندان شده بود.
مخفيگاه 'عليرضا . ج' در منطقه اتابك – خيابان منصور شناسايي و تحت مراقبت هاي نامحسوس پليسي قرار گرفت تا نهايتا پس از رؤيت خودرو مسروقه در محل دستگير شد.
'عليرضا' در همان لحظه دستگيري صراحتا به مشاركت در سرقت خودرو اعتراف و عنوان داشت كه طراح اصلي سرقت شوهرخاله اش به نام 'جلال . ب' ( 45 ساله ) بوده و سرقت را با همراهي يكي ديگر از دوستانش به نام 'مسعود' (24 ساله) انجام داده است.
'مسعود' نيز پس از شناسايي ، در همان منطقه اتابك دستگير و به سرقت به عنف خودرو اپتيما همراه با آدم ربايي اعتراف و اظهارات عليرضا در خصوص نقش 'جلال . ب' را در اين سرقت تأييد كرد .
با معرفي 'جلال' به عنوان سركرده گروه ، بلافاصله سوابقش مورد بررسي قرار گرفت و مشخص شد كه او از مجرمين سابقه دار و تحت تعقيب دستگاه قضايي است.
سرانجام با شناسايي مخفيگاه جلال در منطقه تهرانپارس – بلوار پروين ، او نيز دستگير و به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.
رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ در همين ارتباط گفت : 'متهمين در همان تحقيقات اوليه صراحتا به سرقت همراه با آدم ربايي يك دستگاه اپتيما در منطقه گلبرگ و همچنين سرقت ناموفق در منطقه تهرانپارس اعتراف كرده و هر 2 شاكي پرونده نيز پس از مواجهه حضوري ، صراحتا متهمين را مورد شناسايي دقيق خود قرار دادند '.
سرهنگ فخرالدين افراسيابي اعلام داشت : 'متهمين جهت تحقيقات و صدور قرار قانوني ، به دادسراي ناحيه 27 اعزام و با صدور قرار قانوني از سوي بازپرس محترم شعبه هفتم ، متهمين جهت انجام تحقيقات تكميلي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار داده شدند '.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار:مهدي مقدر انتشاردهنده:موسي فعاليان
تهرام/ 6139/9343 / 1539
۰ نفر