۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۵
کد خبر: 82765201
T T
۰ نفر
وقوع 20 درصد تصادفات استان سمنان در محور دامغان- جندق

سمنان- ايرنا- نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي گفت: به علت تعريض نبودن جاده دامغان- معلمان- جندق ، سالانه 20 درصد سوانح رانندگي استان سمنان در اين محور روي مي دهد.

ابوالفضل حسن بيگي روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: عرض جاده دامغان-جندق براي تردد خوروها مطلوب نيست و اداره كل راه و ترابري بايد با برنامه ريزي هاي اصولي براي رفع چالش اين محور اقدام كند.
وي اظهارداشت: در دولت يازدهم برنامه اي جامع براي اجراي بزرگراه در اين محور برنامه ريزي شده است كه اميدواريم تا پايان دولت دوازدهم اجراي اين طرح مهم به اتمام برسد.
وي خاطرنشان كرد: طرح جاده دامغان- جندق در دولت سازندگي و با حضور رييس جمهور وقت به بهره برداري رسيد كه لازم است با توجه به افزايش ترددها با تخصيص اعتبار، آغازاجراي طرح بزرگراه در اين مسيرعملياتي شود.
نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد:
در زمان بهره برداري از اين محور كه يكي از محورهاي ارتباطي شمال- جنوب كشور است سالانه يك ميليون مسافر تردد مي كردند اما اكنون اين حجم تردد در اين محور قابل توجه است.
حسن بيگي با اشاره به قرار گرفتن شهر دامغان در مسير جاده تهران به مشهد گفت:علاوه بر محورهاي موجود كه شهرستان دامغان را به شهرستان گرگان در استان گلستان متصل مي كند، مسير جايگزين آن بين كردكوي و گرگان پيش بيني و بررسي شده است كه در صورت احداث آن، فاصله دامغان تا گرگان به 95 كيلومتر كاهش مي يابد.
نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي گفت: عملكرد وزارت راه و شهرسازي براي كاهش تلفات جاده اي در چهارسال گذشته مطلوب بوده است اما بسياري از محورهاي استان سمنان براي كاهش تلفات جاده اي نيازمند توجه ويژه است.
طول محور دامغان ـ معلمان ـ جندق به عنوان محور اتصالي استان سمنان به اصفهان از دشت كوير 270 كيلومتر است كه 240 كيلومتر آن در استان سمنان و 30 كيلومتر در استان اصفهان قرار دارد.
660 كيلومتر از بزرگراه 860 كيلومتري تهران- مشهد در استان سمنان قرار دارد، استان سمنان با 97 هزار و 491 كيلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بين ديگر استان هاي كشور به لحاظ وسعت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.